Monday, June 05, 2006

WAT EEN DAG/ what a day

Zoals gezegd ben ik zaterdag avond naar Moaming road geweest. Dat is de grote stap straat. ik was er overdag geweest toen er helemaal niemand was, maar wat schetste mijn verbazing. Ook op zaterdag avond is het niet veel beter. Waar zijn die 17 miljoen chinezen nou ineens?! Doen die niks op zaterdagavond? Nou oke er waren er wel een paar en dat was erg leuk om te zien. Ik ben na een uur in m'n eentje aan de bar te hebben gezeten op weg gegaan naar een andere plek vlakbij. Een soort disco bar. Het was duidelijk dat de meiden daar andere plannen hadden dan dansen. Dus naar de volgende om de hoek gegaan. Dit was een hele leuke tent. Er speelde een bandje die jazzlounge speelde. Er waren ook allemaal buitenlanders dat kletst toch een stuk makkelijker. Ik heb me prima vermaakt tot 3 uur. Er zijn trouwens zo weinig chinezen omdat het voor hun gewoon te duur is. Aan de bar betaal je Nederlandse prijzen daar kan je ook 5 keer voor eten hier....

Ik heb een beetje uitgeslapen en was om 11 uur naar de stad gegaan. Ik heb de wandeling over de Bund gemaakt. Het populaire gebied dat je een keer gezien moet hebben als je naar Shanghai komt.Toen de wandeling af was ben ik doorgelopen naar het hotel waar Matthijs en ik terecht zullen komen. Eerst werd ik nog bijna beroofd. Ik voelde iets aan mijn tas, die schuin achter me hing. Er stonden drie mannetjes en een rits was open. Voordat je het door hebt zijn ze natuurlijk allang weer verdwenen. Ik heb gelukkig altijd mijn spullen goed opgeborgen en op verschillende plekken. Maar was er best van geschrokken. Ik zag daarna opeens een hoop arme sloebers op straat rond hangen en heb dus de rest van de weg mijn tas als een goudstaaf bewaakt.
Maar toen.... kwam ik bij het hotel. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee dit is echt helemaal NIETS! Het is dus super afgelegen zonder openbaar vervoer in de buurt en dus veel van die mannetjes. In de omgeving word alles gesloopt en het zag er uit alsof het hotel ook gesloopt zou worden. Ik heb nu contact opgenomen met het reisburo of ik de boeking nog kan cancelen. Ik zoek wel een goedkoop hotel bij mij in de buurt (heb er al twee gevonden) De tip van de dag: regel niet altijd van te voren je hotel want je kan ook erg slecht uit zijn!!!

Eindelijk was ik thuis, moe en zin om in bad te stappen. Bleek ik een kamergenoot te hebben. Er zou er wel een komen maar pas op 11 juni. Ik had niet opgeruimd en overlag wel wat. Het is een Zweed (Nee absoluut niet knap en blond om roddels te voorkomen ;-)) die hier alleen het appartement huurt omdat hij gaat rondreizen. Hij is er denk ik een week en dan gaat hij weer op pad. Het was wel weer even wennen niet alleen te zijn. (niet meer in mijn ondergoed door het appartement lopen!) Maar het is wel heel leuk om niet steeds alleen thuis te komen.
Vandaag heb ik als vanouds gewerkt en het was nog steeds even leuk! Tot horens maar weer

Highlights in English: The bar street was really quiet. Where did all the 17 million Chinese go? After one hour I went to a different place. This was really nice. Lots of foreingers. I went home at 3.
Next day I almost got robbed. I felt something at my bag. The zipper was open and there were 3 men standing near me. Offcourse they went away and they didn't find anything. I hide my wallet well!
Then I went to the hotel where Matthijs and I are going to stay in when he arrives. IT IS HORRIBLE! (bad neighberhood, no transportation and very old - in china this meens really old!) I'm now getting in contact with the travelagent to see if it possible to cancel the reservation.

No comments: