Tuesday, June 20, 2006

Warm / hot

De reden dat ik wat minder entries heb deze week is omdat het hier erg warm is. In het internet cafe is het zo'n sauna dat ik het meestal snel voor gezien hou. Gisteren was het 29 graden in de namiddag in het gebouw! Je kunt dan wel nagaan hoe de temperatuur buiten is. Vandaag is het zelfs nog warmer: de ShanghaiDaily geeft aan 33 graden maar het voelt meer als 39. Zelfs tijdens mijn lunchpauze was het niet lekker in de schaduw. Ach ja ik blijf een Nederlander, altijd zeuren over het weer hahaha

Verder gaat het hier prima. Het is nu echt mijn laaste werkweek en het aftellen tot Matthijs komt is begonnen. Gelukkig zijn er nog genoeg dingen te doen, om de tijd door te komen. Zoals afgelopen zaterdag ben ik uit geweest. Het was een mooie trip down memory lane. Trance is hier helemaal hot en zeker dj Tiesto. Zodra je zegt Nederland is het ahh ik know a famous dj from Holland. Het was precies zo als een club in NL zou zijn. Alleen met maar 10 % buitenlanders, de rest was chinees. Ze zien er trendy uit. Het enige wat een beetje jammer is zijn van die ouwe mannetjes met zo'n ielig meisje op hun schoot en zo'n blik van... je kent het wel. Het schijnt voor hen het ticket naar vrijheid te zijn. Het is nog steeds niet helemaal gelijk hier ookal lijkt Shanghai erg modern. Ik kreeg de tip om tot het einde te blijven en dat heb ik maar gedaan. Het was erg leuk inderdaad. Lekker dansen heerlijk! Het was al lang geleden voor mij da tik dat weer eens had gedaan. Om 6 uur was ik thuis.

Ik heb heerlijk uitgeslapen tot 12 uur. Ik heb rustig aan gedaan en ben om twee ur vertrokken naar een park om daar lekker in het zonnejtje te gaan zitten. Helaas was ik natuurlijk de belevenis van de dag. Dus ben ik maar lekker koffie gaan drinken. Onderweg nog hele leuke straatjes tegen gekomen met winkels. Gaat ook weer op mijn to do lijstje met Matthijs....

Na een warme dag werken op maandag vroeg mijn kamergenoot of ik zin had om naar een cafe te gaan met een park. De cocktails smaakten er heerlijk en het was toch eigelijk te warm om vroeg te gaan slapen. Om 12 uur vertrok ik weer want mijn wekker ging op dinsdag gewoon om 7 uur. Het was erg gezellig in elk geval.

Ik moet zeggen u ik wat moeier ben ik niet zo zin heb om steeds van dat restaurant eten te krijgen waarvan ik geen idee heb wat het is. Ik heb al een paar keer op safe gespeeld en de Mc Donalds bezocht. Omdat het nu ook warm is vertrouw ik het eten niet altijd. Ik heb iets te veel markten bezocht waar het eten verkocht wordt aan de restaurants.

Nou ik ga maar weer eens zo'n restaurant opzoeken. (tot nu toe geen last van maag problemen)

Highlights in English:

The weather is so hot... 33 degrees. I'm feeling so sweaty and sticky

I went clubbing on Saturday. It was really good, like a trip to memory lane. The people where realy nice (10% foreigner)

On Monday my roommate invited me to go to a bar with a garden. The cocktails tasted great and the weather was just perfect for it. But it was my plan to get in bed early. Maybe i will succeed today.

No comments: