Thursday, June 22, 2006

Levend opgegeten en laaste werk dag / Eaten alive and last working day

Gisteren had ik afgesproken met een collega om samen te eten. Mijn collega bestelde allerlei aparte dingen. Maar de meest gekke was wel Drunken Shrimp. Er werd een bakje naar de tafel gebracht met allemaal rond spartelende garnalen. Ze bleken in de drank rond te zwemmen. Door de alcohol worden ze stil na een tijdje (dronken dus.) Dan zuig je vervolgens op hun kop en eet de rest dus levend op. Ik moest wel even slikken in het begin maar het was wel lekker. Het hele restaurant zat natuurlijk te kijken naar mijn reactie. Ik hield het wel bij de kleintjes want de grote bewogen soms nog....
Verder heb ik iets met tofu en koriander gegeten, soort pannekoekjes met bieslook, vis in een rode soep en sperziebonen gebakken met knoflook. Ik dronk er cocossap bij. Ook erg lekker. Erg leuk detail. Mijn collega zit me recht in mijn gezicht aan te kijken terwijl ze met haar tanden een garnaal probeert te ontdoen van zijn jasje. En ze laat en vette boer! Dit is dus iets waar ik nooit aan wen hahaha

Ik heb gisteren heel veel kadootjes gekregen. Het mooiste was wel een foto met de groep en de namen van alle kinderen dat ze me heel erg gingen missen. Ik kreeg ook nog een Bhoeda beeldje om me veel geluk te wensen. Echt heel erg aardig! Het was natuurlijk nog steeds bloedje heet. Na lekker een koude douche te hebben genomen ben ik toch maar in bed gekropen en heb heerlijk geslapen (in 27 graden) .

Vandaag dus weer de laaste keer vroeg opstaan en laatse keer bij de bus wachten. Waar ik natuurlijk weer net een bus gemist had en vervolgens een half uur heb staan wachten. Geen pretje met 30 graden (om 9 uur) vol in de zon kan ik je vertellen. Ik kwam nat van het zweet aan op mijn werk. maar ach ik wen er al aan. Ook was er een mannetje in de bus die zo vreselijk stonk natuurlijk ging hij naast me staan. (Ze kennen hier geen deo) Ik voelde me toen nog viezer. Dat zal wel lekker zijn om niet meer te hoeven doen, dat in de spits reizen.

De dag verliep zoals alle andere werk dagen. Alleen op het laast ging iedereen 15 minuten lang liedjes voor me zingen. Aan het eind kreeg ik van iedereen tegelijk een groeps knuffel. Ik hield het echt niet droog. Met zo veel leuke schattig kanjertjes om me heen. Tja das het enige minpunt je moet altijd weer afscheid nemen. Ik ga ze wel erg missen hoor, maar er zijn een hoop foto's van de kids. Ik kom nog een keer terug met Matthijs om nog meer speciaal schrijfgerei te brengen. Hier zaten ze echt om te springen. Van Kyan (Keele = de Chinese uitspraak) kreeg ik een mooie tekening en (van moeders) een parel armband. Ik had er op gerekend dat er juist wat minder in mijn tas zou zitten op de terugreis maar helaas. Ik heb zo veel kado's van iedereen gekregen dat is wel echt heel erg leuk. Heb ik toch wat kunnen betekenen in dat maandje.

Trouwens het is nu dus vreselijk gaan regen en ik heb mijn kamer raam open laten staan lekker stom. Wel fijn dat er wat verkoeling is (het is maar 28 graden nu)

Highlights in English

Yesterday I have eaten "Drunken Shrimp" (the name off the dish). The shrimps are alive and swim in a bowl off liqor. After a while they will stop moving because they will be totally drunk. Then you suck their head and eat the rest off the shrimp alive! At first it was not very nice but it tasted very good.

Yesterday I got many presents of the staff. Including a picture of the group with their names written on it.

Today was my final working day. It was a normal day but at the end the children sang songs for me for 15 minutes. After they finished they gave me a big group hug. I cried because with so many wounderful children around you that you will miss very much ... it is imposible to keep dry eyes with that!

Tonight it started raining finally! It has cooled down to 27 degrees, much nicer. The only thing is that I left my window open. And there are big thunderstorms going over Shanghai right now.

No comments: