Saturday, June 03, 2006

Beetje rustig aan/ taking it slowly

Gister was ik erg moe. Ik had niet gelunched en had te veel rond gelopen. Alhoewel dit wel erg leuk was, was het wel vermoeiend. Ik ben dus lekker vroeg mijn bed in gedoken. Deze keer een beetje uitgeslapen. Het was 7 uur toen ik wakker werd.

Vandaag een wasje gedaan in de badkuip. Want met dat warme weer is het nu wel echt noodzaak dat ik weer een fris ruikend t-shirts in mijn kast heb. Ik heb wel een wasmachine maar die kent maar een temperatuur: heet. Leuk die Chinese apparaten.

Vandaag was ik opzoek naar het kantoor van de Expats. (de buitenlanders die in Shanghai wonen) Zij organiseren een tour naar een plaatsje. Je moest je voor vandaag opgeven maar het kantoor was dicht. Das geen ramp ik ga volgende week anders naar Hangzou. De mooiste plaats in China. Ik kan er met de bus of trein naar toe. Nu alleen nog even uitzoeken hoe. Ik geloof dat de tourbussen bij mij vlak bij vertrekken. Maar dan wordt het dus wel een tour in het Chinees ipv. Engels. Maar das ook wel weer leuk.

Ik ben daana doorgelopen naar een tempel. Die was wel aardig. Maar ik vind het persoonlijk leuker om gewoon de stad te verkennen. Hij stond omringd door wolkenkrabbers. Je krijgt dan niet echt een gevoel van ; Hier zie ik nou oud china.

Daarna ben ik neergestreken in een park. Dat is altijd leuk. Er kwam meteen weer een oud mannetje naar me toe deze keer was het een kapitein op een van de Jiantian schepen. (je weet wel van die grote blauwe containers) Hij was in 130 landen geweest ook in Nederland, Lotterdam zoals hij het zei. Hij wou een keer per maand Engels spreken zo zou hij het niet vergeten.

Verder ga ik nu (19.00) naar huis en even eten. Vanavond ga ik de uitgaans straat bekijken bij nacht. Mischein waag ik me zelf in een bar. Ik ben heel benieuwd. Ik vind het toch wel een beetje eng want alleen in een cafe. das wel wat anders dan alleen op straat lopen. Maar ik raap mijn moed bij elkaar en ga gewoon. Helaas moeten jullie waarschijnlijk even wachten op de uitkomst want Matthijs gaat zondag maar Lissabon voor een conferentie. Hij zet altijd mijn verhaal op het internet want ik kan er zelf niet bij. Dus tot gauw maar weer

en bedankt alvast voor jullie leuke reacties!


Highlights in English

I was very tired yesterday. I went to bed very early. I even got to sleep until 7 am.

Today I went to a temple but that was not really intresting. It was surrounded by skyscrapers.

Then I went to the park. People allways come up to you. This time it was a retired captain off a ship. He had been to Nolland (Lotterdam like he said). We talked for a long time. That was very nice

Tonight I'm going to visit the bar streets. I find it a bit scary because on your own in a bar is something different than on your own on the street.

You will hear the outcome later because Matthijs is going on conference to Lisbon. He puts my stories on my blog. I'm not able to get to my blog myself here in China, unfortunately.

Thanks for your great response so far!

1 comment:

Anonymous said...

Hai Jose,

ik heb je verslag van je belevenissen gelezen en vind het spannend om te lezen wat je allemaal voor indrukken opdoet. Moedig van je hoor, zo helemaal alleen. Maar je leert een hoop voor jezelf en je zelfvertrouwen zal inderdaad groeien. Ben je niet bang om straks afscheid te nemen? want dat lijkt mij ook erg moeilijk. Van je ouders heb ik gehoord dat je in den haag met studeren en werken begint alleen wisten zij niet meer hoe het heette. Nog ongeveer 2 weken en dan komt Matthijs dus over en gaan jullie verder met jullie reis. Jullie hebben eigenlijk wel een spannend leven en helemaal op eigen kracht gedaan. Knap en lef hoor! Geniet van je kijk in het leven van de chinese samenleving. Ik blijf je belevenissen volgen. groetjes Marion