Wednesday, June 14, 2006

Gewone werk week/ normal working week


Het is nu woensdagavond bij mij. Ik heb na zo'n top weekend opeens weing te vertellen. Ik werk lekker en heb vandaag weer engelse les gegeven.

Wat wel heel erg leuk was, was dat ik op dinsdag mee kon naar een soort prothesemakersbedrijf. Twee kids haddennieuwe voetondersteuning nodig. Het gaat wel even anders dan bij ons. Op de bank in de hal van het bedrijf komen 4 mannen in witte jassen kijken. Ze staan wat te babbelen terwijl 1 persoon zit te kloten met een plastic voetvorm (hiermee kunnen de kids goed lopen zonder op de zijkant van hun voet te staan om misvorming te voorkomen.) Na 10 minuten komt hij terug met een prothese die klaar is en het kind krijgt een paar nieuwe schoenen die totaal niet goed zitten. Ik moet echt de andere kant op kijken om niet mijn mond open te doen. Zo meet je toch geen prothese aan???? Oke ik heb het wel nooit zien gebeuren maar neem op z'n minst zijn voetmaat op voordat je 'm schoenen en een prothese geeft. Ook Keele moest een nieuwe prothese. Hij kreeg er een op maat. Er werd gips om zijn been gedaan die er vervolgens weer werd afgesneden met een stanleymes. Ik kon niet kijken hoe die vent zat te kloten bij die dunne beentjes en dat mes.

Maar het ging goed dus volgende week kunnen we het spul ophalen.

Verder is het hier nu ook net zulk weer als bij jullie. Warm en regenachtig. Ik plak overal aan vast. Morgen nog even werken maar dan begint het weekend alweer. Ik moet wat dingen regelen voor een nieuw hotel want we hebben gelukkig de boeking kunnen afzeggen in dat vreselijke -1 ster hotel. Jullie horen weer snel van me....

Jose

Highlights in English:

I have not much to tell after such a good weekend. It has been a normal working week for me so far.

I went to get a new prothesis for two children. Their working methods are verry different compared to Holland. I could hardly watch how they did the measuring. Such poor equipment. But still so many staff.???

It is hot and rainy here, just like in Holland at the moment. I feel warm and sticky.

No comments: