Monday, June 12, 2006

Dag twee en drie in Hangzhou / day 2 and 3 in Hangzhou


Nadat ik mijn vorige blog entry in het internet cafe had afgemaakt ben ik naar het hostel teruggegaan. Toevallig zat Marie (meisje waar ik 's avonds mee had gesproken om die dag te gaan fietsen) in de binnentuin. Het was 10 uur en besloten maar meteen te gaan. De lucht was wel erg dreigend en het begon een ieniminie beetje te regenen,maar ja hoe erg kan het zijn. nou dat hebben we geweten.....We fietsen door het straatje van het hostel en opeens begint het windkracht 10/11 te waaien. Achter Marie valt een grote plaat neer, die van het dak afkomstig was. Ik schreeuw naar haar dat ze naar boven moet kijken om te zien of er nog meer naar beneden komt en we snel uit de straat moeten gaan. We duiken om het hoekje het restaurant in. We moesten toch nog eten dus dat komt goed uit. Het hoost, onweert en waait echt gigantisch. Zo'n storm heb ik nog nooit meegemaakt. De ober zegt: tyfoon tyfoon... Oke das ook weer iets wat ik nog niet gezien had. We eten heerlijk kletsen anderhalf uur weg en dan klaart het opeens weer helemaal op (blauwe lucht en 32/33 graden) We stappen met onze fietsen de straat op. Het is overal een puinhoop. Bomen die ontworteld zjin. Geen een ding wat los stond staat nog op zijn plek. Reclame borden omgewaaid. We zijn trots op ons zelf dat we naar binnen zijn gegaan want voor ons hostel is een hele grote boom omgewaaid op de weg.
Er is niets meer dan de ravage over dus we pakken ons fietsplan op waar we gebleven waren. Naar de waterfal bij de thee plantages. We moeten flink de berg opfietsen maar het is leuk om even iets anders te doen dan lopen. We fietsen tussen de prachtige bossen. Bij de tea-village zetten we onze fietsen aan de kant en lopen verder door de thee plantages naar de waterval. Het was nog een hele survifal tocht door de omgevallen bomen. (totaal zeker 20 moeten beklimmen) Eenmaal bij de waterval voelen we ons een beetje genept. We hebben anderhalf uur gelopen voor een piepklein straaltje water. Het maakt ons niet uit want het klikt zo goed tussen ons alsof we al jaren vriendinnen zijn. We lopen al kletsend terug en fietsen op ons gemak verder. Om 6 uur leverde we de fietsen weer in. We waren beide best moe en hadden zin in ijs. Aan de
promenade zit een Hagendaz terras. We besluiten een super luxe coup te nemen. Heerlijk....

Als we even later geld halen komen we langs een heel sjiek restaurant. met een onbeperkt buffet voor 16 euro. (voor chineese begrippen reteduur) We besluiten om hier lekker te gaan eten. We waren net twee kleine kinderen in een snoep winkel. Zij houdt ook erg van eten en genieten. Ik geef jullie een kleine selectie van wat ik gegeten heb: sushi, paling, garnalen (5 verschillende soorten) schilpad, franse kaasjes (zeer speciaal in china), allerlei vis, allerlei gevulde groente, onbeperkt drinken en als afsluiten een toetjes buffet met 10 soorten taarten en gebakjes. Voor degenen die mij kennen, dan weet je hoe gelukkig ik was :-)

Terwijl we nagenieten van een kopje kofie bedenken we wat we gaan doen op zateradg avond. De disco's zitten wel om de hoek van het hostel maar we kunnen na zo'n dag sportief zijn best wat verzorging gebruiken. We besluiten een massage te nemen. We nemen een taxi naar een adresje uit een blad. Het is inmiddels al 12 uur maar ze zijn nog gewoon open. Het ziet er prachtig uit en ik waan mee in een 5 sterren hotel. Eerst worden onze schouders en nek gemaseerd. Ondertussen nip ik aan een kopje rozen thee (ja met echte rozenknopjes) Daarna krijgen we een voetmassage en een pedicure beurt. Ze knippen hier je nagels niet maar snijden ze met een mesje. Het gaat bij niet helemaal goed want hij snijd mijn nagel iets te kort af. (klein wondje maar). Om 2 uur lopen we moe maar zeeeeer ontspanen het gebouw weer uit. Om naar het hostel terug te gaan en heerlijk te slapen.

De volgende dag (zondag) neem ik een ontbijtje in het hostel: patat (had even geen zin in rijst). Marie komt een kwartiertje later en we besluiten vandaag naar de tempel te gaan. Het is gigantisch druk. Maar wel erg indrukwekkend. Dit moet een van de mooiste tempels zijn in China en ik geloof ze graag. 's middags nemen we een bootje en varen we over het meer. Ik had dit al gedaan maar met bewolkt weer. Nu ga ik dus voor de mooie foto's. 's Middags lunchen we nog maar om 3 uur moet Marie weer terug naar Wuxie waar ze werkt. Mijn trein vertrekt pas om 7 uur dus ik ga nog even naar de Broken Bridge. Ik ben erg moe dus ik plof ergens op een bankje voor de zonsondergang. Ik voel me raar. Dit is pas echt vakantie maar voel me na zo'n gezellig kletsweekend opeens een beetje alleen. Ik eet wat en ga op tijd nar de trein. Het is makkelijk te vinden want het werkt met nummers dus je kijkt op het nummer van je treinkaartje en daar moet je in de buurt wachten samen met nog 800 andere mensen. (heel ams central is de wacht hal hier, vol met mensen) Om 9 uur ben ik weer thuis net op tijd vor de voetbalwedstrijd met Nederland. Het is dan wel met chinees comentaar maar dat mag de pret van de overwinning niet drukken!

Meer dan voldaan plof ik moe mijn bed in.

No comments: