Sunday, July 02, 2006

De reis naar paradijs/ the trip to paradise

Ik vertel eerst nog even wat over de tijd in bangkok want daar hebben we totaal 3 dagen vertoeft. We zijn de tweede dag naar een medisch museum geweest Het was opgericht door een pataloog anatoom en hij had al zijn speciale potjes tentoon gesteld. En speciaal was het!
Het museum bestaat uit 5 gedeeltes. De eerste ging over allemaal baby's die overleden waren aan aandoeningen (b.v. siameese tweelingen) Die stonden in een pot op sterk water. Maar er waren ook allerlij potjes met organen met apparte afwijkingen. Toen door naar de afdeling met thaise kruiden, de afdeling met gemumifiseerde lichamen (3 stuks) en bewijs stukken uit bekende moordzaken hier in thailand. Toen naar een ander gebouw. We moetsen hier langs de dysection room lopen. Het rook er ERG APART! Hier was een afdeling waar de embrio fase compleet te zien was op sterk water. Toen naar de afdeling beneden. We moesten hiervoor langs the Morge ! compleet met koelcellen voor lichamen. Erg appart. Hier was het gedeelte over de geschiedenis. Je kon de prehistorische schedels zo aanraken. Ook de prehistorische boten en scherven lagen voor het oprapen. Er zat wel een mannetje bij maar die was erg verdiept in zijn krant. Het was een heel bizare ervaring maar wel leuk. (met dank aan de loney planet) Na het museum zijn we nog wat rond gelopen in de stad. We zijn vroeg naar bed gegaan want we hadden beide last van ons maag.
We waren inmiddels bangkok ook wel zat. Het is zo gaotisch en vies (luchtvervuiling) en je wordt door iedereen opgelicht. Je moet altijd overal onderhandelen of verkopers van je af slaan. Het was zo wel genoeg op naaar paradijs...

Om 8 uur ging de trein naar chanpong (of zo) We zijn daar aangekomen na 7 uur treinen. Het was heel goed te doen. We hadden heerlijke stoelen en kwamen uitgerust uit de trein. Het regende ook de hele tijd onderweg.
Toen we uitstapte kwamen we een nederlands echtpaar tegen die de volgende dag ook door zouden reizen naar ko toa (onze eind bestemming) We hebben met z'n 4e een taxi gepakt en zijn naar een piep klein hotelletje gegaan waar wij de enige gasten waren. (300bth = 6 euro per nacht) Er was een fantastisch restaurantje om de hoek daar hebben we heerlijk gegeten.
Het andere stel ging al om 7 sochtends met de boot naar het eiland wij besloten pas om 1 uur te gaan en lekker te relaxen!. Het regende de hele tijd en vlink ook maar dat houdt je wel lekker rustig!. (in bangkok hadden we natuurlijk weer veel te veel rond gelopen)

Om 12 uur werden we opgehaald met de bus. We reden naar de fast ferry en zijn in 1,5 uur varen naar Ko Tao gegaan. Dit kleine eilandje (21 vierkante kilometer) ligt vlak bij ko samui het grote bekende eiland. Het regende ook vandaag de hele dag maar de temp is heerlijk en het paradijs gevoel is er niet minder om. Het is hier werkelijk prachtig!. Turquase blauwe zee, witte stranden met palmbomen en bamboo hutjes. Er zijn wat heuvels die begroeid zijn met jungel vegetatie. Het eiland heeft 3 dorpjes. Wij zitten in de grootste in een bungelow met zo'n heerlijk overdekt balkon! We zitten 2 seconden van het strand af. We kunnen het net niet zien (voor 7 euro per nacht) Ook is dit het grotere plaatsje zodat we wel lekkere restaurants en cafe's in de buurt hebben. De temp is heerlijk 25/27 graden alleen moet het nog even ophouden met regenen.

We blijven hier de komende dagen we weten nog niet hoelang. Maar we gaan eerst even lekker nietsen op ons balkon en het eiland verkennen op een scooter of zo. O ja en snorkelen want dit is het mooist eiland van thailand voor koraal snorkelen en duiken. Ik denk dat we nu al meteen ee nvan de beste plekken in thailand hebben. Het kan ook mooier naar dan wordt het veel toeristischer. Hier leven de bewoners nog van visvangst en proberen ze je geen oor aan te naaien.

Ik weet niet waaner de volgende entry zal zijn maar de groeten vanuit het paradijs.....

jose

Highlights in english

In bangkok we went to amedical museum. It was verry strange because we had to walk past the disection room and the morge.

We where glad to leave bangkok. The polution is verry bad and everyone is traying to sell you something ore rob ou off your money

We have traveld by train to chumpong. It was 7 houres. We stayed there in a tinie hotel for one night. Then we took the boat to Ko tao. A smole island (near ko samui). It is really like paradise. Blue see, white beaches. palm trees. Just perfect. We have a bungalow two seconds away from the beach with a balcony. (were are not able to see the see)

To bad it is raining allready for two day's but the temperature is just great nice and warm. Like it should in paradise....