Thursday, July 13, 2006

aangekomen in Krabi/ Arrived in krabi

Gisteren hebebn we de hele dag gereisd (van 8 tot 8). Het reizen op zich was al weer een avontuur. We begonnen met en boot tocht. Op het boven dek waren heel veel stoelen erg nat. Wij zijn toen maar op een paar droge gaan zitten. En dat was maar goed ook. De stoelen waren niet voor niets nat... Het was een snelle bot en die maakte daarom veel golf slag wat vervolgens weer over de boot heen sproeide. We gingen echt goed heen en weer en na 1,5 uur waren er dan ook meerdere die over de reling hingen. Wij bleven gespaard gelukkig.
Met de boot kwamen we nog langs koh panhang waar die avond de full moon party zou zijn. Het zag er niet leuker uit dan ons eilandje. Toen gingen we door naar koh samui. Op koh samui moesten we met een taxi door naar de andere kant van het einland om naar een ander verry punt te komen. Zo zagen we dus ok koh samui nog even. Dit eiland, daar zou ik nooit naar toe gaan. Ik zou het zelfs geen eiland meer noemen. Geen aanrader dus!

Net voor de volgende boot vertok (naar surat thani) konden we nog even wat gebakken rijst meenemen. Deze boot ging gelukkig een stuk langzamer. Toen we aankamen moesten we even goed kijken waar we naar toe moesten want we hadden nog geen kaartjes om van surat thani naar krabi te komen. We vroegen het aan een mevrouw en die begeleide ons meteen naar een gereed staande bus. Eerst moesten we naar het cetrum van surat thani. In het centrum aangekomen na 1,5 uur !
Stapte de zelfde mevrouw achter en loketje en verkocht ons een kaartje voor de bus naar krabi.
Op de afgesproken tijd stond er een klein mini van klaar. Daarmee zijn we al scheurend voor de deur van ons hotel in krabi afgezet. Dit was ook een leuke rit. Door de plantages met palmbomen en rubber bomen en mooi inhaal acties.

In krabi was niet zo veel te doen. De stad is duidelijk om door te reizen. Ook dit hotel had weer geen warm water waar ik wel op had gehoopt. Na een dag zweten was dat wel even jammer. We besloten dan ook vanochtend om door te reizen naar ao (pha)nang. In de lonely planet stonden verschillende bungelows aageprijsd. We namen de 2e optie.

Deze plek heeft strand en zit vlak bij reilhi beach. Het is ok wat toeristischer waardoor er meer georganiseerd word. Zoals jungel tours en eiland hoppen/snorkelen. We blijven hier 6 dagen en gaan gewon lekker de omgeving verkennen. We hebben al een scootertje gehuurd en zijn naar het fosielen strand gereden vandaag.

Helaas treffen we het niet met het weer. We hebben vanmiddag al flink wat heftige buien zien voorbij trekken. Tot nu toe steeds als we eten of binnen in ons bungelowtje zitten. Maar een zo'n bui en je bent zijk nat. De vooruitzichten zijn helaas ok niet beter. Ach ja het kan slechter... (onze vakantie slogan) We zullen ons hier wel goed vermaken we gaan zeker snorkelen, naar koh phi pi en olifant rijden
Je hoort later wel wat we zoal doen hier....

jose

In english:

After a long day trafeling we arrived at krabi town yesterday. It wasn't a verry nice place to stay long so we dicided to move to ao nang.

We have a nice bungelow near the beach. We will stay here 6 day's

We rented scooters to get arround. But there are many excursions that you cxan do from here. like going to koh phi pi, ride an elefant and go snorkeling.