Monday, June 29, 2009

laatste schooldag 2e jaar

Ik heb vandaag de laatste schooldag gehad van het tweede schooljaar. We zaten al in de tentamenweken waardoor er al geen echte lessen meer waren. Alleen nog toetsen en verslagen inleveren. Vorige week had ik een toets psychopathologie hiervoor heb ik een 9.7 voor gehaald. Het hoogste cijfer voor dit jaar. Ik was er dan ook erg blij mee want ondanks het vertrek van matthijs was het dus wel gelukt om goed te leren. Vandaag moesten we nog twee verslagen inleveren en ter afsluiting voerde we een theatrale productie op met de hele klas. We hadden er een aantal weken aan gewerkt waarbij de samenwerking super verliep. Er is dan ook een leuk toneelstuk uitgerold (als toeschouwer rolde er een traan van het lachen over mijn wang). Maar ik hoor je al denken welke rol speelde ik…?
Nou ik heb geen rol gespeeld. Ik vind dat werkelijk vreselijk om op toneel te moeten staan, en al helemaal de tekst uit mijn hoofd proberen te leren (wat nooit lukt) en nog maar te zwijgen over het feit dat mijn creativiteit volledig doodslaat op het moment dat ik voor een groep wordt neergezet die allemaal mijn kant op kijken. Nee ik heb mijn creativiteit achter de schermen optimaal benut. Ik heb het progamma boekje gemaakt met foto’s. (de voorkant en achterkant zie je boven) Samen met een andere klasgenoot die de flyer heeft samengesteld hadden we een erg mooie presentatie van onze productie gemaakt. De uitvoering verliep vervolgens ook vlekkeloos. We kregen als groep dan ook een 8!!!. Met een moe maar voldaan gevoel stapte ik op mijn fietsje om voor de laatste keer onder de poorten door te fietsen,… tot volgend schooljaar.

Met matthijs gaat het hartstikke goed. Hij begint zich nu aardig te settelen. Hij heeft een prachtig appartement en is de eerste dagen vooral bezig geweest om huisraad aan te schaffen. Er moest o.a. beddengoed, pannen, een fiets, handboeken theedoeken enz enz. gehaald worden. Nu bijna een week later is Matthijs al gewent aan de Amerikaanse tijd en het warme weer daar. (gem. 35 graden) Hij heeft ook al een aantal keer zijn werk bezocht. Hij vertelde leuke collega’s te hebben en is al uitgenodigd voor zijn eerste BBQ. Internet werk inmiddels ook thuis dus er kan volop gemaild worden met hem. Matthijs vertelde me dat er in Boulder veel gesport wordt. Overal zie je mensen op fietsen en hardlopen zelfs in de 35 graden. Verder was het er erg mooi groen en heeft hij al een aantal leuke tips gekregen voor uitjes in de buurt. Ik moet zeggen ik kan haast niet wachten om te vertrekken. Nog iets meer dan een week en het is zo ver. Het aftellen is begonnen. Groeten José

P.s. ik heb alle vakken dit jaar in een keer behaald en met ruime voldoendes.








2 comments:

Annibal said...

goed van je, die cijfers! Gefeliciteerd! En nog eventjes girl, dan zit jij ook daro, in die 35 graden :) Al wordt je nu al best aardig getraind hierzo, denk ik :)

kitty said...

Wat fijn dat het goed gaat met Matthijs in Amerika.
Wauw straks zit jij daar ook.
Ennuh harstikke goed dat je al je tentamens met succes hebt afgerond. Kun je met een goed gevoel op vakantie.
knuf Kitty
ps we hebben niet allemaal acteertalent en goed dat jij het op deze manier hebt aangepakt.