Saturday, March 29, 2008

back to work

De eerste week samen zit er op. En.... het is goed bevallen. Het is heerlijk om weer samen te zijn. We zijn uit eten geweest, hebben veel kopjes koffie en thee gedronken, gefietst, gewandeld, lekker voor de tv gehangen, boodschappen gedaan en het best van alles, lekker samen in slaap vallen (al snurkt ie wel:).
Op de tweede paasdag zijn we weer voor het eerst samen met de trein gegaan naar matthijs zijn ouders in Apeldoorn. Het witte landschap, de jonge lammetjes die schuilde bij moeders, de bossen waar je tussendoor rijd. Alles leek opeens mooier dan eerst. Ik waardeer nu de kleine dingen veel meer dan ik ooit deed. Het is gewoon heerlijk om die allerdaagse dingen weer samen te kunnen doen. Opeens is een druiligere dag geen slechte dag, maar een goed excus om lekker op de bank te ploffen.

Het is nu ook belangrijk om niet alleen maar samen op de bank te zitten. Ik vind het ook belangrijk om mijn eigen dingen weer op te pakken. Zo heb ik donderdag een afspraak op mijn oude werk “De schakel” om een oproep contract te tekenen. Dit betekend dat ik geen vaste uren werk maar gebeld kan worden en de gaten in het rooster zou kunnen opvullen. Het voordeel is dat als we wat samen willen doen ik ook nee kan zeggen maar ik toch een beetje kan werken.
Daarnaast heb ik met het hoofdkantoor van Steinmetz contact opgenomen om door te geven dat ik in september ‘08 definitief terug wil keren als duaal student bij de Haagse Hogeschool en Steinmetz. Ze wist me te melden dat ik eerst keus was en zeer waarschijnlijk gewoon terug kom bij de schakel zoals dat ook eerder was afgesproken. Alles gaat dan weer verder waar ik het een half jaar geleden gestopt had. Dat is een heerlijk idee. Wat ik verder ga en wil doen behalve oproepkracht weet ik nog niet. Ik ben de vakantie blaadjes aan het spellen voor een weekendje weg en een mogelijke vakantie in de toekomst (maar dan niet te ver weg). Van mijn ouders hebben we een museum jaarkaart gekregen, daar gaan we natuurlijk gebruik van maken.
Ook heb ik natuurlijk mijn project nog daar moet ik ook hard me aan de slag. O ja de gang schilderen, mijn broertje helpen met verhuizen... oke oke nog genoeg te doen dus. Maar first things first eerst ga ik zo koffie drinken met een vriendin van school. Een goed begin al zeg ik zelf!

jose

Highlight in English:

Matthijs is home for one week now and we really have enjoyed ourselves, we seem to enjoy and appreciate the little things more than we used to. We have done things like drinking coffee, thee, walking, cycling, cooking doing groceries, just the normal stuff but we are having fun with that.

Next Thursday I will sign a contract to work on call for my former employer “de Schakel”.
I also called the head office – Steinmetz, to get myself registered as a duaal student for September ’08. I have to work also at “de schakel” and go to school one day a week. (this is what I did last year). I am so happy that I will be getting back to work.

The next 6 moths I have time to do many things like working on my project, helping my brother to move and meet up with girlfriends off mine. So there is a lot to do….

No comments: