Thursday, November 08, 2007

A day in Antwerp.

Matthijs had to go to a one day conference in Grobbendonk, Belgium (near Antwerp) Because the train connection is very bad between Freiburg and … So we decided to go together so we could rent a car. This is very unique because I never join Matthijs on conferences.
I picked up the car in the morning and we left at 14.00 to go to Belgium. In total we drove 5 and a half hour. This is quite an achievement because we had a lousy route plan with us from internet. In the evening we stopped at a typical road restaurant. They had the honour to serve me my first Schnitzel and fries. I think I better eat this another time in a better restaurant because this on was not very good. But what can you expect from a restaurant where a lot of east Europeans truckers come to sit down and rest. We ate our schnitzel in 10 minutes and we went on our way. It was dark weather. At 5 it was already pitch dark, and because German have hardly any lightning over the road. We where sometimes the only one on the world.

We arrived at 9 in the evening. It was a nice looking 4* hotel downstairs, the rooms on the other hand looked not very nice. But ok it was only for one night. Matthijs wanted to work a little and I went to the sauna to relax. Unfortunately the lady from the reception only activated the sauna and not the Turkish steam bath or the hot tub I didn’t know I had to ask for that (4* quality???). We went to bed early. Luckily you can’t see the wallpaper that was coming down in the dark and the bed was ok.
The next morning we had a good breakfast and I had decided to spend my day in Antwerp. Matthijs prepared for his presentation and I checked out.
I drove by car to the next train station. I had just missed the train. But after one hour (half an hour train ride and half an hour waiting) I managed to arrive in city centre. I had to pay attention because I had to find my way back as well and I didn’t have a map.
I went for lunch and did some window shopping. I didn’t get annything. I made sure that I was back at half 5. The conference ends at 5 and we have planned to drive back today. So a long night ahead…..

Greetings jose

Nederlands:
Matthijs moest naar Grobbendonk (belgie) dicht bij Antwerpen, voor een eendaagse conferentie. Omdat het een hele rottige reis was met de trein hebben we besloten om een auto te huren en samen te reizen. Dit is vrij uniek omdat ik eigelijk nooit mee ga (wil) naar conferenties. Ik hang er dan maar een beetje bij.
Ik heb woensdag ochtend de auto opgehaald en we zijn toen om 2 uur vertrokken vanuit Freiburg. We hebben er in totaal 5 en een half uur over gedaan. En best knap want we hadden een vrij onduidelijke routebeschrijving van internet geplukt. Onderweg hebben we gegeten bij zo’n louche wegrestaurant, deze had de twijfelachtige eer om mij de eerste schnitsel met pommes te serveren. Ik denk alleen dat ik nog maar eens ergens anders schnitzel moet gaan eten want dit was, zoals te verwachten, niet lekker. Er werd door een paar oost europeesch uitziende trukkers stevig gerookt de tv stond aan. In de hoek was iemand op twee speel kasten tegelijk aan het spelen. De sfeer was wel echt hoe het hoort. We hebben ons bord in 10 minuten leeg gegeten en gingen weer op pad. De wegen in duitsland zijn bijna nooit verlicht. Als je geen voor en achterliggers hebt dan is het echt stikke donker. Ik begin me te realisreren dat we in nederland wel erg dicht op elkaar zitten allemaal. (hoewel dat ook wel makkelijk is)
Het 4 sterren hotel was makkelijk te vinden. De buitenkant zag er mooi uit helaas de kamer wat minder. Er was een sauna die ik had laten aanzetten tijdens het inchecken, matthijs wilde nog wat werken en ik ging dus lekker poedelen. Jammer dat re receptionist alleen de sauna had aangezet want het bubbelbad en het stoombad had mij eigelijk ook wel lekker geleken. Ik wist niet dat je alles appart moest vragen. (4* niveau???) Maar oke het bed was redelijk kuilen vrij en de slecht behangen muren kon je toch niet zien in het donker. De wekker ging vroeg. We aten een lekker ontbijtje met choco croisants. Matthijs maakte zich klaar voor de conferentie en ik had bedacht dat ik een dagje antwerpen ging doen. Ik checkte uit en borg de spullen op.

Ik ben een stukje met de auto gereden naar het eerst volgende trein station. Ik had net de trein gemist en moest een half uur wachten. De trein rit duurde 30 min. Ik was overal heel goed aan het opletten omdat ik ook de weg weer terug moest vinden. Ik heb lekker ge-window-shopped. Ik kon niet leuks vinden. Ik moest op mijn tijd letten want om half 5 moest ik weer in de hotel lobby zijn. De conferentie is dan afgelopen en we gaan meteen door naar huis rijden. We zullen vancht om 12 of 1 uur aankomen. Dor vanavond nog terug te rijden hebben we teminste nog wat aan de vrijdag.

No comments: