Friday, November 16, 2007

Back in the Netherlands for a moment


Until now I was not able to write anything about my short return to The Netherlands because it was a surprise for my mom. She had surgery on Monday and luckily she was able to go home on Wednesday. Matthijs and I drove on Wednesday from Freiburg to Wageningen. I hear you say; “Wageningen”? Yes we had to go to Wageningen because matthijs has to attend a conference. We will stay at teh WICC hotel until Saturday morning and than we will go to matthijs his parents for Coffee. In the afternoon we will drive back to Freiburg. Because matthijs has to attend this conference starting on Thursday, I was able to visit my family in Amstelveen. I was very exited to see the look on my mothers face.

I sneaked underneath the kitchen window so I could ring the bell unseen. It worked! You should have seen here face; it took her a couple of seconds to realize that it was really me. It was wonderful to give here a big hug and off course my dad two. Luckily my mom didn’t notice anything at forehand. My mom was feeling okay after the surgery everything went well and she didn’t have any pain. Off course she needed to sit and relax.
In the afternoon I went to the shopping mall with my dad. I bought all the women magazines and a jar of curie sauce. These are the only things that I miss from Holland.
My brother had arrived from work in the evening and we had a “good old time” family dinner. I stayed until 20.30 then I drove back to the hotel. I will also drive to Amstelveen tomorrow. Matthijs his conference takes the hole day (and evening) The professor came over to this conference from Japan, so they have to discuss business. And I am happy to be able to go to my “old” home. It is funny because I notice that I compare Germany and the Netherlands. I feel a bit like a tourist in my own country and we have only be gone for 7 weeks now. But it is nice to be back.


greetings jose

Even terug in Nederland

Ik kon er tot op heden niet eerder over berichten omdat mijn reis naar Nederland een verrassing was voor mijn moeder. Zij was maandag geopereerd en kon woensdag al weer naar huis. Matthijs en ik zijn op woensdag middag om half 3 vanuit Freiburg vertrokken met de gehuurde auto. We zijn naar wageningen gereden en hebben daar een hotel. Ik hoor je al denken waarom nou wageningen? Nou de eerste reden om naar NL te rijden was een conferentie van matthijs in wageningen dus. We blijven hier tot zaterdag ochtend. We rijden dan lanks de ouders van matthijs en gaan dan weer terug naar Freiburg. Omdat matthijs dus vanaf donderdag ochtend conferentie heeft kon ik lekker naar amstelveen. Ik had me er al een paar dagen op verheugd, om het verraste gezicht van mijn moeder te zien.

Ik sloop onder het keuken raam door zodat ik ongezien kon aanbellen. Het was gelukt! Je had haar gezicht moeten zien, het duurde een paar seconden om te bedenekn hoe ik ineens hier voor de deur kon staan. Het was heerlijk om haar even een stevige knuffel te geven en mijn vader natuurlijk ook. (die trouwens ook goed mee had gewerkt aan de actie) Mijn moeder had gelukkig vooraf niets door gehad terwijl ik met toch een aantal keer bijna versprak. Mijn moeder moest nog heel rustig aan doen dus we hebben lekker de heel dag bijgekletst. Het gaat goed met haar. De operatie is goed gelukt en ze heeft niet veel pijn.
Ik ben nog even met mijn vader wezen winkelen en heb snel alle nederlandse vrouwen bladen ingekocht en een pot curry saus, want dat verkopen ze niet in Duitsland. Verder mis ik eigelijk niets.

We hebben lekker gegeten en inmiddels was mijn broetje ook thuis gekomen. Ik ben tot half 9 s’avonds gebleven en ben toen weer terug gereden naar het hotel. Morgen ga ik er ook weer heen. Matthijs zijn conferentie duurt namelijk de gehele dag en hij ontmoet hier zijn prof die op dit moment in Japan woont. Ze hebben heel wat bij te praten over het werk, dus ik ben blij dat ik lekker naar mijn “oude” huis op bezoek ga.
Ik merk dat ik steeds het verschil tussen Duitsland en Nederland bekijk. Ik voel me een beetje een toerist hier in Nederland, en we zijn nog maar 7 weken weg. Wel is het fijn om hier weer even te zijn.

Groeten jose

1 comment:

Anonymous said...

hee Matthijs en Jose
Wat hebben jullie je ouders verrast met een onverwacht bezoek. Ik heb gemerkt dat ze het ontzettend leuk vonden, dat jullie ineens voor de deur stonden.
Toen ik ze 2 weken geleden sprak waren ze er nog vol over.
Leuk om jullie ook op deze manier te volgen van al jullie belevenisssen. Aan de manier van schrijven merk ik dat jullie het daar best naar jullie zin hebben.

Tot gauw
Anita Kroezen