Wednesday, May 31, 2006

Het begint al te wennen/ I'm getting used to it

Rare jongens die Chinezen. Ik zit hier nu in een internet cafe waar de toetsen plakken en er om de 5 minuten niet te zuinig op de grond wordt gerocheld. Heerlijk. Ik zet mijn tas dus even op de tafel ipv op de grond. hmmmm Ook vanochtend in de spits rijden was een hele beleving. Voor geen goud zou ik hier aleen willen rijden tussen dat verkeer. Maar ook in de bus ben je niet safe. Er kwam een bus voorbij zooo vol gepropt dat er werkelijk geen mens meer bij kon.

Ik ben nu drie dagen in het huis aanwezig. Gisteren was een vermoeiende dag niet alleen omdat ik voor het eerst in 5 maanden(!) weer een hele dag moest werken. Maar vooral om wat ik had gezien. Kinderen met een handicap worden hier behoorlijk hardhandig aangepakt. Ook zitten ze regelmatig verplicht tegen de muur geplakt met klitteband om hun sta-spieren te trainen. Maar vervolgens staan ze 1,5 uur tegen de muur zonder dat iemand naar ze om kijkt. Dat vondt ik best schokkend. Ook tijdens het eten werd het eten bij een van hun naar binnen gepropt en als hij een spastische beweging maakte dan kreeg hij een tik in zijn gezicht. In NL zou je er een berisping voor krijgen (althans dat denk ik). Maar de meiden van het huis hebben het best met hun voor en behandelen ze verder met veel liefde het is gewoon de manier van doen hier. Maar ik moet er wel even aan wennen. Ik ben er gisteren dan ook vroeg ingekropen na de lekkerste biefstuk in zwarte bonen saus die ik ooit heb gegeten voor 1,20 euro.

Vandaag zjin we naar het park gegaan. We liepen er naar toe en onderweg staarde alle Chinezen ons vol aan, sommige kwamen naast je fietsen om te kijken, of bleven er speciaal voor stil staan. Erg apart. Maar dat doen ze bij mij ook af en toe dus dat ben ik wel gewend. Ze zijn hier een stuk meer aso. Moet ik straks nog gaan afleren in NL hihihihi...
We zijn in de bootjes geweest in botsauto's en in de treintjes. De kids genoten dus ik ook. We waren om half 3 terug. Lang na hun slaap tijd dus ze waren allemaal kapot. Dat wordt weer lekker slapen vanavond (ik ook trouwens).

Morgen is het hier Childrens day. Dan gaan we naar de bios. Ik ben benieuwd. Na morgen ben ik vrij voor het weekend en ga ik Shanghai maar weer eens onveilig maken.

groeten en tot snel maar weer


Oja bijna vergeten nog even julle ogen uitsteken. Het was vandaag 27 graden met een blauwe hemel! ;-)


Highlights in English

I was very tired yesterday. After what I experienced in the center. It is not allowed in Holland (i think) Childeren where stuck against the wall and left there for 1,5 hours.

Today we went to the park the children loved it so did I.

Tommorow its childrens day in China. We go out to the cinama. It will be a nice day again.

Chinese can be verry rude. They skip the lines and spit on the floor. jak!

And by the way it is 27 degrees out here with blue skies!

No comments: