Tuesday, October 20, 2009

weekendje weg to leadville/Aspen

We hebben een heerlijk weekendje achter de rug. Zaterdag ochtend hadden we de huur auto opgehaald. De tas hadden we al ingepakt dus nadat we die hadden opgehaald zijn we meteen onderweg gegaan. We hebben heel veel geluk met het weer. Het was rond de 20 graden met strak blauwe luchten. Maar hoe hoger we kwamen hoe kouder het werd. We zijn via berg weggetjes naar Leadville gereden. Dit is een klein plaatsje op 2 mile hoog. De rit was werkelijk prachtig. We reden tussen de hoge toppen in de sneeuw,dan weer kwamen we langs een klein meertje, open vlaktes waar je enorm ver kon kijken. Echt prachtig! Onderweg hebben we al veel mooie foto’s gemaakt. Eenmaal in Leadville moesten we een plek vinden om te overnachten. In een boekje van Colorado hadden we al een paar leuke B&B's gezien. Helaas bleken alle drie vol of dicht te zijn. Dus hadden we een hotelletje genomen langs een weg. (was ook prima)Na ingecheckt te zijn, zijn we naar een meertje gereden en hebben daar een hele mooie wandeling gemaakt langs het water. Het stadje zelf was een oud mining dorpje. Er was een echte saloon en allemaal kleine aparte winkeltjes. Overal waar je keek kon je de besneeuwde bergtoppen zien. S' avonds gingen we op zoek naar een restaurant. In de saloon wisten ze ons te vertellen waar een leuk restaurantje was. Het was een oud gebouw met idemdito interieur. Toen we de menukaart kregen moesten we wel even lachen. Het menu bestond uit de keuze van zondag tot donderdag uit file mignon dan kon je kiezen uit 4 hoeveelheden vlees en op vrijdag en zaterdag was het prime rib met 4 verschillende hoeveelheden. Iedereen kreeg dus het zelfde alleen de hoeveelheid vlees veranderde. Echt heel grappig. Matthijs heeft als een echte Amerikaan gekozen voor de 16 ounce ongeveer 450 gr! vlees. ik had de 12 ounce. Wat een hoop vlees zeg. Het smaakte heerlijk, en voelde ons even echte Amerikanen. (Maar hebben niet alles opgegeten hoor!) We hebben met dikke winterjassen aan en handschoenen nog even een rondje door het dorp gemaakt om er vervolgens lekker in ons king bed te kruipen (echt enorm groot bed) De volgende dag hadden we een ontbijt met zelfgemaakte wafels. bagels en thee natuurlijk. Om half 10 zaten we weer in de auto. Vandaag was dan het plan om via de independence pass (de hoogste snelweg in Amerika) naar Aspen (het upperclass dorpje) te rijden. Ook nu weer zijn we onderweg om de 15 minuten gestopt om foto’s te maken. We reden via smalle paadjes met haarspelt bochten helemaal door de bergen omhoog. De independence pass brengt je op het hoogst mogelijke punt letterlijk op een berg. Overal lag sneeuw en sommige mensen waren daar gestopt om te gaan snowboarden. Toen ging de weg weer omlaag naar Aspen. We hadden gelezen dat dit dorp een soort wassenaar is waar allemaal rijke mensen wonen. Eenmaal daar aangekomen was er niks van allure te bespeuren. Veel oude winkeltjes en afgeblakerd verf bij huizen. Wat wel mooi was is dat het dorp zijn naam heeft te danken aan Aspen tree's dat zijn berkenbomen. In de herfst kleuren alle blaadjes geel. Aan onze kant van de bergen (bij Boulder) waren vanwege de kou de afgelopen dagen alle blaadjes al verdwenen maar hier kleurde een groot deel nog geel. Echt prachtig. We gingen op zoek naar een restaurantje om te lunchen maar vonden niets wat open was? Toen hebben we maar bij de supermarkt bij de salade bar een salade samengesteld. We hadden beide even geen zin meer in vlees. Ik had in het boekje gelezen dat je met de auto naar een meertje kon rijden waar je uitzicht had op de Maroon bells (bergen), dat hebben we dan ook in de middag gedaan. De weg er naartoe was maar 30 minuten maar wat een uitzicht! Eenmaal bij het meertje aangekomen vielen onze monden open van verbazing. Het was werkelijk de mooiste plek die ik ooit heb bezocht. De zon schitterde in het water. De Aspentrees kleurde hier en daar geel, en voor je keek je op tegen de imposante Maroon bells die bedenkt waren met sneeuw. Ik kan niet anders zeggen dan WOW. We waren er helemaal stil van. Al fotograverend zijn we toen een rondje rond het meer gaan lopen. Om half 3 moesten we weer gaan terug rijden wat we moesten nog best een eind. Onderweg hebben we nog wat stops gemaakt voor foto’s, maar uiteindelijk kwamen we weer op de highway op weg terug naar Boulder. Om 7 uur waren we weer thuis. We hebben samen echt genoten en het voelde alsof we een hele week zijn weggeweest.
Groetjes Matthijs en José

p.s. dit is maar een kleine selectie uit de 500 fotos die we gemaakt hebben :)

English:
I think the photo's speak for themselfe, we had a wonderfull weekend at Leadville and Aspen.

1 comment:

kitty said...

Het ziet er inderdaad prachtig uit! Leuk ook jullie in je t-shirt en dan de besneeuwde berg op de achtergrond.