Tuesday, October 27, 2009

Just made it

Ik zit nu bij de gate te wachten. Er is net omgeroepen dat we minimaal een uur vertraging hebben. De stewardess had wel gekeken of we onze connectie zouden halen, dat zou wel moeten lukken. (dat hoop ik dan maar) Ik heb nog niet eerder gehad dat we dikke vertraging hadden. Ik ben benieuwd hoe hard ik moet gaan rennen straks. Naaste me zitten twee andere Nederlanders die ook de zelfde vlucht gaan maken. Het meisje is bloednerveus en bang de volgende vlucht te missen, dus als zij nu voor mij stressed dan hoef ik het niet te doen ;) Dus wat was er nog gebeurt de laatste dagen…
Ik heb vooral veel huiswerk gemaakt. En heb alles kunnen doen wat ik had geplant met huiswerk. Zelfs nog een beetje meer. In de ochtend ging ik steeds aan mijn huiswerk. tot de lunch. Om daarna op de fiets te springen en een leuk rondje te maken. Wat vooral grappig is om zien is dat er overal Halloween thema’s hangen staan en liggen. Het wordt gevierd op 31 oktober. We dachten eerst dat het een feest voor kinderen was, zoiets als 11 november sinten maarten, maar niks blijkt minder waar. Bijna alle restaurants houden een costume contest. Nu voorafgaande aan Halloween kun je dus overal de meest gekken kostuums kopen. Van sexy poezenpakjes tot maskers waar grote gapende wonden zichtbaar zijn. Je kunt ook geen huis langs fietsen of er staat een pompoen op de stoep of er hangt een spook of spin. Het lijkt een soort carnaval te zijn. Jammer dat ik het niet meer meemaak, misschien dat matthijs nog verkleed intenties heeft? Ik hou jullie op de hoogte.
Verder hebben we gegeten met de professor en zijn familie. Het was leuk om hen ook te ontmoeten. Zij komen uit Duitsland en wonen als geruime tijd in Boulder. Van hen kregen we dan ook weer wat interessante tips om te doen. Maar ja dat moet wachten tot de volgende keer. Nu eerste mijn vlucht zien te halen en nog 2 uur hier op de luchthaven van Denver wachten tot het zo ver is.

------------------------------------------------------------------ later ------------
Ik heb gelukkig de volgende vlucht gehaald. We zijn met twee uur vertraging geland. Het was kantje boord. Ik heb me rot moeten rennen naar de gate. Daar begonnen ze net met boarden. Tijd om te eten was er niet meer, maar kon nog wel mijn zeer onmisbare fles water kopen. Je krijgt altijd zo’n droge keel in het vliegtuig. En ach er is ook een maaltijd op de vlucht maar die blijkt exact de zelfde te zijn als de vorige keer. Net als de films en spelletjes. Nu maar hopen op mijn derde vlucht dat ze het menu aanpassen. Wat een luxe probleem haha. Ik ben inmiddels net een paar dagen thuis en moet nu hard aan de slag gaan met mijn tentamens voor het eerste blok. Over twee weken moet alles af zijn. Wish me luck…
Groeten jose
English:
I was sitting at the airport in Denver for over two hours. We had a terrible delay. I just made the connection with my next flight to the Netherlands. But I came back safe.
The remaining days in Boulder I have done lots of homework. Within two weeks I have an exam period and three test to make. So the heat is on. Now I am back home again and, sleeping of my jetleg, going to school and making more homework, what a life…Jose

1 comment:

Annibal said...

Studeer ze dan! En pff, zo rennen, dat lijkt me echt niet fijn zeg! Verder alles goed gegaan? Lijkt me inderdaad om Haloween eens mee te maken in Amerika, je brengt me wel op een toekomstig vakantie-idee.. Wie weet, over een paar jaar?