Monday, October 12, 2009

Leaving for Boulder take 2


Daar ga ik weer,… ik laat het stormige Nederland voor even achter me en vertrek de 13e om 10.50 vanaf Schiphol naar Boulder. Ik blijf maar 10 dagen deze keer en heb er al weken naar uit gekeken. Ik vlieg weer de zelfde route via Minneapolis (totaal reistijd ±22 uur). Het is nu 6 weken geleden dat matthijs en ik afscheid namen van elkaar. Het is dus de hoogste tijd om elkaar weer even in de armen te vallen.
Niet dat het niet leuk is hoor alleen. Ik heb namelijk inmiddels mijn auto ook al zo’n 5 weken in mijn bezit. Ik tuf er zodra ik kan een eind mee naar vriendinnen, bruiloften, familie weekenden, ouders en vrienden. Er staan inmiddels al 1700 km op de teller. Ik heb er ook een sport van gemaakt om zo zuinig mogelijk te rijden. Tot nu toe rijd hij 1.20. Niet slecht voor een nieuwe auto. Dus als je een blauw gevaarte voorbij ziet kruipen op de snelweg dan ben ik dat hahaha. Ik rijd zo rond de 90/95 op de snelweg, eerst om de motor in te rijden nu om benzine te sparen. En het werkt.
Maar wat eigenlijk het leukste is aan de auto is dat er een radio is ingebouwd met extra speakers (niet standaard) Ik zing alle liedjes luidkeels mee en geniet van de nieuw verworven vrijheid die het me geeft.

Verder heb ik het gewoon ook weer heel druk met werk en school. Het derde jaar is inmiddels al een paar weken onderweg. Ik ben al druk bezig met het maken van tentamen verslagen. Deze periode hebben we vakken als ethiek en management en beleid. Ik smul er van! Maar de verslagen zijn wel pittig. Ik neem ook alle boeken mee en zal in Amerika huiswerk moeten maken omdat 3 weken later de boel moet worden ingeleverd. Matthijs heeft verder ook geen vrij dus kan ik mooi overdag aan de slag.

Het is in Boulder op dit moment aan het sneeuwen en dik onder nul. Mijn dikke truien zitten in de koffer evenals de camera. Ik hoop namelijk ook weer een mooie wandeling te maken in de bergen. Deze keer met witte toppen om me heen en mijn voeten in de sneeuw. Dus bij deze de groeten allemaal en tot Amerika…

English:

I am leafing for Boulder tomorrow. I am really looking forward to it. We haven’t seen each other for 6 weeks now. Not that I am board because I finally got my new car. I am so happy with it! It gives me a lots freedom. I drive to all my friends family’s, weddings, family gatherings en so on. And the rest of the time I was very busy going to work and school. I am in my third year now. But first things first, my departure to America…

greetings jose

No comments: