Friday, October 16, 2009

Herfst / Autum in Boulder




Wat is het heerlijk om weer in Boulder te zijn. Het is hier werkelijk prachtig weer. 16-18 graden en strakblauwe luchten. Das wel weer even lekker na al die regen in Nederland. Op mijn eerste dagje (woensdag) werd ik wakker van de wekker. Ik voelde me meteen fris en fruitig want het was voor mij tenslotte eigenlijk al middag. Ik had in elk geval lekker geslapen, en wat is het heerlijk om naast mijn maatje wakker te worden. We ontbeten samen maar moesten toen beide aan het werk. Vol frisse tegenzin begon ik aan mijn huiswerk. Ondanks mijn vrije dagen in de komende twee weken moet ik wel hard aan de slag voor drie grote verslagen, wat losse opdrachten en een presentatie voor een thema avond op mijn werk die ik organiseer af te maken. Ik verwachte dat ik me niet zo goed zou kunnen concentreren maar dat ging eigenlijk prima. Ik werkte aan een stuk door tot de lunch. Ik begon toen moe te worden en besloot een fietstocht te maken. Ik had nog een favoriet rondje wat ik eerder had gefietst, South Boulder Creek pad, dat ik wel weer wilde zien.

De zon scheen wel maar ik vertrok toch voor de zekerheid met een trui en winterjas aan. De winterjas ging al na 5 minuten uit. Toen ik lekker aan het zweten ging is het vest ook maar uit gegaan. Ik had eigenlijk een korte broek mee moeten nemen zo lekker is het. Na 20 minuten fietsen stopte ik bij een hele oude boom en vond een mooi plekje tussen de wortels. In kleermakers zit keek ik over de plains, met uitzicht op de bergen. Ongelofelijk wat is het hier mooi! Alles was goud / bruin gekleurd. Dode bladeren in de boom glinsterde in het zonlicht terwijl de wind er mee speelde. Ik heb geloof ik wel een half uur gezeten en genoten. Daarna fietste ik door naar het centrum en bestelde bij mijn favoriete koffie winkeltje een medium cappuccino. Op het terras (wederom in het zonnetje) dronk ik langzaam mijn koffie op terwijl ik de voorbijgangers bekeek. Het vakantie gevoel was er voor de volle 100%.

Eenmaal thuis bleek dat ik me toch beter had kunnen insmeren want mijn neus had weer een mooie rode kleur aangenomen. S’ avonds hebben we nog een wandelingetje gemaakt en zijn weer vroeg naar bed gegaan. Ik kan namelijk vanaf 9 uur bijna mijn ogen niet meer open houden (Het is dan in NL 5 uur s’ ochtends). Wel hebben we een auto gereserveerd voor komend weekend. We gaan er op uit trekken de bergen in, maar daar later meer over…
Groeten José

English:
It is good to be back in Boulder. The weather is really beautiful 65/70 F and the sky is clear blue. The first day I started with making my homework until lunch time. Then I went for an bike ride along South boulder creek path. The views there are stunning. After my ride I settled on the terrace of my favorite coffee shop with a cappuccino. The holiday feeling is in place. At the end of the day I had some trouble keeping my eyes open because of the time difference. But we managed to reserve a car for the weekend. We are going to make a trip up in the mountains, but I will give you more details about that later…
Greetings jose

No comments: