Monday, August 17, 2009

Pamper-day

Door de koortslip voelde ik me een paar dagen wat minder. Ik bleef dan ook de meeste tijd van de dag binnen i.v.m de zon, maar dat gaat toch vervelen na een paar dagen. Het werd dus tijd om mijzelf even te verwennen. Een José, pamper-day…
Ik begon met een bezoek aan de kapper, want mijn haar was al tijden veel te lang. Ik vind het altijd lastig om naar de kapper te gaan want op een of andere manier zit het na een knip beurt nooit zoals ik had gewild. En in een vreemde taal is er nog meer risico op misknippen. Ik besloot naar een kapperssalon in de buurt te gaan (een keten). Toen ik binnenstapte hadden mijn alarm bellen al af moeten gaan. In de wachtrij zaten twee moeders met kinderen en een oude mevrouw.
Ik moest 10 minuten wachten en was toen aan de beurt. Ik had in een boekje helaas geen plaatje gevonden van wat ik wilde, dus legde ik zo goed mogelijk uit dat mijn haar alleen ietsje korter moest zodat het weer lekker springerig zit.

De kapster ging aan de slag. Nog vol vertrouwen kletste ik wat,… maar na een paar minuten zag ik wel erg grote plukken haar op de grond vallen… en mijn oren zijn nooit vrij want dan zit mijn haar rond mijn bril zo gek, maar voordat ik iets kon zeggen ging de schaar er in… arghhhhhhhhhhh. Ik besloot maar niet meer in de spiegel te kijken en het eindresultaat af te wachten. Ondertussen probeerde ze me allemaal producten aan te smeren terwijl ik als een stijve hark in de stoel zat. (zag er vast charmant uit, haha)
Het eindresultaat was echt kort haar, maar met vlink wat haarprutje zit het toch wel leuk. (ik kan weer een kuifje maken)

Toen werd het tijd om en lekker bakkie te drinken. Naast de kapper bleek een super leuk koffie winkeltje te zitten. Ik las het lokale krantje terwijl ik genoot van een heerlijke cappuccino met een plak citroen cake. Ik heb er geloof ik wel een uur gezeten.
Toen werd het tijd voor het volgende “pamper” onderdeel. Ik had eerder al in een lokaal krantje zien staan dat er korting was op een massage. Ik belde ze op voor een afspraak en kon om 3 uur terecht. Het was deze dag wel 36C dus het was heerlijk om de gekoelde ruimte in te stappen waar het rook naar wierook en er zachte relax muziek op stond.
Ik besloot een full body massage van een uur te nemen. En echt wat is dat heerlijk. Soms probeer ik gewoon thuis te ontspannen maar nu leek ik wel een stuk kipfile op een tafel. Al mijn spieren waren los gekneed en ik voelde me compleet relaxed en erg gelukkig. Na een uur nam ik afscheid van de masseuse en liep met een BIG smile de deur uit. Helaas was ik zo met mijn hoofd in de wolken dat ik compleet vergeten was dat ik nog moest betalen. Dus werd ik nog even van de straat geplukt (ai stom)
Met een compleet relaxed gevoel kwam ik weer thuis en ik heb die avond dan ook heerlijk geslapen…

Groeten jose

1 comment:

Anja said...

Oh, zulke dagen zijn zó fijn! Goed van je dat je het er even van hebt genomen, al is het wel érg jammer dat die kapster je overduidelijk niet goed heeft begrepen.. Bwuh, ik hoop maar dat het kuifje weer wat goedmaakt ;)

Liefs, An