Thursday, May 14, 2009

Essentials geboekt en besproken

De afgelopen twee weken hebben we de meest essentiële zaken voor elkaar gekregen voor onze reis naar Amerika. We hebben het volgende geboekt:
1. Matthijs heeft zijn vliegticket geboekt naar Amerika.
2. Matthijs heeft een huis toegewezen gekregen in Boulder! Daar straks meer over.
3. Matthijs heeft voor hem en mij een binnenlandse vlucht geboekt van Boulder naar Columbus, Ohio, voor een conferentie die we gaan bezoeken in die stad.
4. Matthijs heeft een leuk hotel geboekt midden in het centrum van Columbus, Ohio en er een paar dagen aan vast geplakt zodat we daar nog wat vakantie kunnen vieren.
5. Een logeer plek voor Seamore.
6. En tot slot heb ik vandaag mijn vliegticket geboekt voor de eerste keer heen en weer.

Eerst de vliegtickets.
Het was voor matthijs meteen duidelijk wanneer hij ging vliegen. Hij moet precies een half jaar blijven dus het was een kwestie van schuiven om de juiste data te vinden. En hij hoeft maar één vlucht te boeken. Voor mij was het een ander verhaal. Ik ga zoals het nu gepland is drie keer naar Amerika in een half jaar. Een keer voor langere tijd en twee keer voor tien dagen. Het was een enorm geregel om die reizen zo in te plannen dat het met school, werk en matthijs goed uit kwam. Zo heb ik onbetaald verlof gekregen en heb ik met datums geschoven zodat zo lang mogelijk in Boulder kan blijven zonder school of werk te missen. Na veel overleg met mijn manager (die ik zeer dankbaar ben voor zijn geduld met mij) is mijn eerste en langste reis zojuist geboekt.

Het huis in Boulder !!!
Matthijs is al een aantal maanden bezig het internet af te struinen naar woningen. Zoals ik al eerder schreef waren de prijzen schrikbarend hoog. Eergisteren heeft hij plots een aanbieding gekregen van de housing-agancy van de universiteit zelf. Ze hadden voor de periode een mooi gemeubileerd twee kamer appartement vrij, met balkon vlak bij de winkels en vlak bij de universiteit. Mooi kan niet! Hij moest binnen 3 dagen reageren en de borg betalen. Makkelijk zat zou je zeggen… Helaas. Doordat we al zo veel tickets geboekt hebben kom je aan je bestedingslimiet van je creditcard. Welke de ING gehalveerd bleek te hebben. Nou ja even geld over boeken en dan is dat geregeld, zou je denken Nee helaas het duurt 5 dagen voordat het bedrag is overgeboekt en we hadden er inmiddels nog maar twee om te betalen. Gelukkig konden mijn ouders even garant staan zodat we het huis toch niet zijn misgelopen. Hier de eerste plaatjes.


lokatie klik hier voor google maps



Tot slot een logeer plek voor Seamore
Nu we een kat hebben moet hij in de tijd natuurlijk een goed onderkomen hebben. Na iedereen lastig gevallen te hebben, sorry;) Is de keuze toch uiteindelijk gevallen bij mijn ouders. Daar blijft hij dan voor de hele periode. Dat is voor hem ook wel zo leuk. We zijn nu alvast begonnen om hem te laten wennen aan zijn reismand. Kattensnoepjes doen wonderen ;) maar ik ben benieuwd wat hij er van vind als het zo ver is en hij echt nar een ander huis gaat? Gelukkig kan ik mijn volledige aandacht op hem richten als ik weer terug ben. Door afwezigheid van matthijs kan ik hem veel extra knuffels geven.

Ik kan niet anders zeggen het heel wat nadenkwerk gekost om dit allemaal voor elkaar te krijgen en vergeet niet het portie gelukt dat we hebben gehad met de woning maar we kunnen nu niet meer terug…Boulder here we come
Groeten José

English:
The past two weeks we arranged and booked the most essential parts of our journey to Boulder, Colorado.
Matthijs has booked his plane tickets to Boulder and back.
Matthijs has found a place to stay in Boulder. (one bedroom apartment).
We booked a flight within America to visit a conference in Columbus, Ohio.
We found a place to stay for our cat.
And just now I booked my own return ticket to Boulder
It has cost a lot of thinking work and help from others but there is now return now…Boulder here we come
Greetings jose

1 comment:

kitty said...

wat fijn dat het nu allemaal geregeld is. Spannend hoor!
Ik volg je blog natuurlijk als je daar bent want ik wil alles weten.
groetjes Kitty