Saturday, September 02, 2006

Eerste werk dag / First day at work


Vandaag weer een spannende dag. Mijn eerste werk dag. Ik ben vanochtend eerste begonnen met het kijken naar mijn huiswerk, aangezien ik mijn vrije weekend ook graag vrij wou benutten. Het bleek alleen dat ik nog even vlink aan de slag moest. Ik heb totdat ik weg moest (2 uur) de hele tijd huiswerk gemaakt voor het vak psygologie. Het klinkt mischien zwaar maar het was erg leuk om te doen. Dit is zo'n vak wat je uit jezelf al wil volgen en alles over wil weten. Maar om 2 uur was het dan zo ver. Inmiddels best een beetje zenuwachtig maar precies goed.

Op mijn gemakkie ben ik naar de schakel toegereden (op nieuwe scooter). Om kwart voor 3 was ik er al. Ik heb eerst de overdracht meegemaakt an de ochtend naar de middag ploeg. Daarna drupplde de jongeren zo'n beetje binnen. Het is een heel leuk huis met vandaag 13 bewoners. Dit wisseld ivm weekenden en vakanties. Vanuit steinmetz was er een heel duidelijk inwerk schema. Vandaag alleeen meekijken en niets doen met drie jongeren.

Het ging allemaal perfect. Ik voel me meteen thuis in het huis. Er zijn geen strikte regels over douche tijden (b.v. max 20 min de tijd of zo) je spreekt in overleg met de jongeren af wat ze willen en hoe laat. We maakte tijdens het eten al veel lol en ik kan goed contact maken met de bewoners. Met het personeel ging het eigelijk net zo. Ze blijken regelmatig leuke dingen te doen samen. zoals wat drinken en een eetclubje waarbij ze 1 keer per maand uit eten gaan. Ieereen is ook heel behulpzaam en zorgend. Das wel even wat anders dan bij nationale nederlanden op kantoor. De tijd is werkelijk omgevlogen voor ik er erg in had was het 11 uur en tufte ik weer naar huis. Voor mij komt de sfeer in het huis het meest dicht bij het belgie kamp (het kamp waarbij ik mee ga als begeleider) maar dan zonder de disco en bier. Dit is wel uit te houden 4 jaar.... Wat ben ik blij dat ik er voor gekozen heb om dit te gaan doen. Het past gewoon bij me. Ik voel me als een vis in het water! Wat wil je nog meer

jose


Highlights in Englich:

Today I started with making my homework. It was for a class psygologie. I find that verry intresting! so now swetting to finish it. At 2 o'clock I dicided to slowly go to work. I was a bit nerveus but just the right amount.
The first thing we did was the transfer from day, to late shift. After that the children started comming in, back from school and work. It is a great place to work.! the atmoshere is really good. Everyone is working together verry wel to help the youngsters as good as posible.
We make indifidual agreements with them about taking a shower and go to bed. That leafs enhough time for a talk with the youngsters. It feels like being on the belgium camp (where I do volunteer work) but without the beer and disco. As you can imagine I had a great time! i feel like a fish in the water at this place! what els can you wish for....

No comments: