Thursday, August 31, 2006

Eerste school dag / first day at school

Vandaag heb ik mijn eerste schooldag gehad. Ik start vanaf vandaag met een 4 jarige opleiding SPH duaal. Ik ga vanaf nu een half jaar 2 dagen per week naar school en drie dagen in de week werken bij Steinmetz, op locatie De Schakel. Na een half jaar wordt dat 4 dagen werken en 1 dag naar school.

Het was wel even wennen vanochtend. Ik was ook behoorlijk zenuwachtig. Bij binnenkomst zaten we met de twee groepen van de sph opleiding bij elkaar. 40 man totaal, een grote groep dus. We werde opgeslitst in twee klassen Ik zit nu in klas 1a. (tjonge jonge waaneer heb ik dat voor het laatst gehoord... 10 jaar geleden) Mijn klas zit vol leuke mensnen tussen de 20 en 40 jaar. Iedereen heeft ook een baan gevonden en is dan ook zeer gemotiveerd om te beginnen.

We deden eerst een voorstel rondje om de namen een beetje te onthouden. Na een speurtocht door het gebouw waarbij we goed leren de weg te vinden gingen we lunchen. Na de lunch wkamen de twee groepen weer bij elkaar voor de eerste opdracht. Je moest iets creatiefs doen met een punt van aandacht bij jezelf. Ik had een mooi plaksel gemaakt over mijn dyslectie.

Om half 4 was ik weer opweg naar huis. Ik ben daarna wel een uur bezig geweest om mijn agenda in te vullen met alle dingen die ik nog moet doen en de verschillende lessen die we volgen met bijbehoorend huiswerk.

Nu na mijn eerste schooldagje kan ik alleen maar zeggen dat ik best een beetje trots ben op mezelf dat ik voor deze weg gekozen heb. Het voelt als de juiste beslissing in elk geval.!

jose

Highlights in english:

Today was my frist day at school. The next 4 years I will be going to school and work to get my diploma social worker. The first half year I will go two day's per week to school and work 3 after that it is only one day to school and 4 day's working.

I was a bit nerveus this morning. But there was nothing to worry about. It is a great team off people, 40 in total that have been divided in two groups. I'm in class 1a
At first we itrduced to eachother. We did a tour in the building and had lunch. After that we had oure first assiment. We had to make something. It was fun.

At 15.30 I was on my way home again. feeling verry happy for making the disision to do this education. It really feels like the right thing to do!

greatings jose

No comments: