Friday, September 08, 2006

Eerste week ligt achter me/ first week is behind me


Het is wel even wennen hoor. Na een half jaar thuis bezig te zijn geweest vereist het heel wat planning om nu onregelmatig te werken, naar school te gaan en huiswerk te maken. We werden de eerste week dan ook niet gespaard met huiswerk. Het klinkt als een straf, maar het zijn vakken die allemaal te maken hebben met mijn beroep. Psygologie, Sociologie, Beeldende vorming... Ik vind alles even leuk. Het is heerlijk om na zo'n tijd weer lekker echt ergens mee bezig te zijn. In mijn klas zitten allemaal mensen die er ook zo over denken. Dat is erg motiverend.

Ik heb deze week 3 dagen avonddienst gehad. Het is leuk om steeds een beetje meer in de groep opgenomen te worden. Gelukkig is er ook veel ruimte om met de jongeren contact te maken. Ik ben ingedeeld op de jazz groep. Dit is de helft van de jongeren die in het huis wonen. Het gaat er net zo aan toe als je zelf thuis gewent zou zijn. We maken een dolletje, we eten samen, er wordt GTST gekeken en koffie gedronken. Vanaf half 9 gaat de eerste naar bed en douchen en dat gaat zo door tot tien uur/half elf. We ruimen zelf de boel op, en leggen voor iedereen klaar of helpen ze daarbij wat er de volgende dag weer mee of aan moet. Om 11 uur heben we dan vaak de overdracht gehad en ga ik op mijn nieuwe scootertje weer opweg naar huis.

Ik kan na een hectische week nog steeds met een bigg smile zeggen dat dit echt super leuk is!

José


Highlights in englich:

I have to get used to the new scedual off working inregular houres, gong to school and making homework. They didn't spared us the first week with homework. But I still enjoyed it verry much. A few classes that we folow are Psygologie, Sociologie, Communication... We are all verry motivated in my class. That helps a lot. And all the classes are related to my work.

I had 3 night shifts (15.00 untill 23.00) It is good to see that i get accepted more and more in the group. That allway's takes some time. I feels a bite like beeing home again at my moms place but this time I'm the mom. We make fun we eat together, than we watch tv and drink thee. The first one goes to bed at 09.30 the last one at 10/10.30. We tell the night shift wath happend that day and than I drive home on my new scooter.

After a hectic week I can still say... This is really great to do!

No comments: