Sunday, December 20, 2009

Sfeertje creeren

Zo ik ben weer helemaal jetlag vrij. Dat viel nog niet mee, want in de eerste week had ik wat wisselende diensten waardoor het onregelmatige ritme er goed in bleef zitten. Maar na een mooie kerstboom opgetogen te hebben, de kerst cd’s weer eens van stal gehaald en wat kaarsjes hier en daar is het zo waar helemaal gezellig in huis. Je moet toch wat in je eentje :) De sneeuwstormen die nu over Nederland trekken de laatste dagen maken het plaatje helemaal compleet. Heerlijk. Met nostalgische gevoelens zit ik voor het raam met een beker chocomel (en kerstliedjes, liefst luidkeel meezingend ♪♪♪ ”I’m driving home for christmas, yeah”♪♪♪)
Dat mooie tafereel is alleen wel wat minder welkom als je s’ ochtends om 7 uur de weg op moet voor je ochtenddienst. Eerst een dik pak sneeuw van de auto verwijderen om vervolgens glibberend de wegen te trotseren. Maar eenmaal op het werk was ik ook nog niet veilig. Ik moest nog de weg op naar twee cliënten in het volgende dorp. In plaats van de 7 gebruikelijke minuten van de rit deed ik er dit keer 1,5 uur over. Ik hoor je al denken hoe kan dat nou? Ik moest twee keer gered worden omdat ik volledig vast was gelopen. Ik was in een kuil gegleden en mijn blauwe trots wilde er niet meer uit. Er moesten drie sterke mannen aan te pas komen om me er uit te krijgen. Daarna nog een keer vast gezeten maar na de tip “zet ‘m in z’n 2” kwam ik los, en kon mijn weg weer vervolgen. Ik moet zeggen is was blij toen ik weer heelhuids voor de deur van thuis parkeerde. De komende dagen heb ik lekker vrij en kan ik weer zingend achter het raam plaats nemen,…
Maar ja bij dit mooie winter plaatje mist nog iets,…Matthijs
Komende vrijdag land hij op Schiphol. Dan zit ook voor hem het half jaar er op. Ik kijk er enorm naar uit om weer samen thuis te zijn (nu maar hopen dat hij van kerstsfeer houdt) We zijn beide rond en na de kerst vrij. Matthijs zal goed moeten uitrusten maar ik kan daar ook wel wat van gebruiken. Heerlijk ik kijk uit naar ons ‘samen op de bank koffie moment’. Ook naar het samen wakker worden. Maar er is natuurlijk ook nog de andere kant. Ik heb ook een half jaar kunnen doen wat ik wilde doen. Nu moeten we weer eerlijk leren delen, zoals de auto hihi. Ik ben wel benieuwd hoe hij de auto vind rijden. Die heeft ie namelijk nog niet gezien. Vrijdag haal ik hem er mee op,… dan wordt het allemaal weer gewoon. Ja doe mij maar een hoop ‘gewoon’ voor het nieuwe jaar,…

In elk geval allemaal fijne feestdagen en een gelukkig nieuw jaar toegewenst
Groetjes jose

1 comment:

kitty said...

Wel fijn dat hij met de Kerst er weer is. Hij vindt je sfeertje vast gezellig.
Rustig aan in de auto (en op de stoep enz) ennuh je mag best een sneeuwpop komen maken hoor!