Thursday, December 31, 2009

Mijn eigen robbert ten Brink moment

Het was dan eindelijk zo ver. Het einde van het half jaar zit er op. Eigenlijk van het jaar. Want er ging ook nog wel een half jaar aan planning en geregel aan vooraf. Zo kijk je er tegen op en zo is het al weer voorbij. Ik realiseerde me dit de dag voor matthijs zijn aankomst. Er eindigt ineens een intensieve periode met veranderingen, opeens wordt alles weer “normaal”. Gek hoor…
Het begin van het einde begon op Kerstnacht. Ik heb mijzelf toen met een doos chocola en zakdoeken, op de bank ingegraven, met robbert ten brink op de buis. Heerlijk al die romantische beelden van geliefde die elkaar weer zouden ontmoeten. Dit maakte natuurlijk dat ik haast niet kon slapen omdat ik de volgende ochtend mijn eigen robbert ten brink momentje zou beleven op Schiphol. Er werd nog bijna roet in het eten gegooid omdat het zo erg sneeuwde die ochtend. Eigenwijs als ik ben, ben ik toch om 6 uur s’ ochtends naar Schiphol vertrokken. Ik deed er een anderhalf uur extra over, maar ik was precies op tijd om te zien op het bord dat matthijs geland was. Het duurde nog even voordat die schuifdeuren open gingen. Ik werd steeds zenuwachtiger. Elke persoon die door de deur kwam werd hoopvol aangekeken, helaas,...
maar dan, daar was hij dan toch. Zo fijn om elkaar weer in de armen te vallen en samen te zijn! Beide verlieten we Schiphol voorlopig voor de laatste keer met een BIG smile, en stapte we in mijn blauwe trots op weg naar Rijswijk.

Eerste kerstdag ben ik s’avonds naar mijn broertje en zijn vriendin geweest. Daar was de hele familie uitgenodigd voor een uitgebreid en zeer lekker! kerstdiner. Tweede kerstdag hebben we lekker samen doorgebracht. Inmiddels heb ik ook al een paar dagen moeten werken en zijn we alle familie langs geweest.
Op dit moment zitten we klaar om het nieuwe jaar in te luiden. Zo als elk jaar denk ik na over wat er afgelopen jaar allemaal is gebeurt en probeer te voorspellen wat er komen gaat. Vorig jaar wisten we nog niet eens dat matthijs een halfjaar weg zou moeten gaan. En nu is het al weer voorbij. Ik ben benieuwd wat het komend jaar voor ons in petto heeft. Hopelijk geen nieuwe al te spannende grapjes. Doe mij maar even een rustig jaartje graag. :) Voor ieder ander in elk geval ook een goed uiteinde toegewenst en tot volgend jaar,…
Groeten José

1 comment:

Anja said...

José, een beetje laat, maar alsnog de allerbeste wensen voor jullie, maak er een mooi jaar van! Mooi om te lezen hoe gelukkig jullie zijn nu jullie weer samen zijn, geniet maar fijn van elkaars aanwezigheid!

Liefs, An