Friday, May 09, 2008

Mooi weer brillen monster

Het is de afgelopen dagen werkelijk prachtig weer. Alles en iedereen is vrolijk en lacht je toe. Ik lijk van alles meer te genieten; geen avond voor de tv, maar lange fietstochten die we samen maken, de vele sproeten op mijn wangen, lekkere maatijdsalades als avondeten en savonds tot laat op het balkon genieten van loungemuziek en de mooie zonsondergangen. Heerlijk!!! Ik wou dat dit altijd zo kan blijven. Gelukkig gaan we straks nog naar Kos en hebben we daar het zelfde weertje. Maar voor nu is het hier in nederland beter vertoeven dan daar. Jawel mensen op Kos is het nog geen 23 graden en bij ons gaan we morgen de 27 graden halen.
foto van bevreidings pop in haarlem waar we naar toe zijn gefietst ( ruim 100 km)

zon en sproeten
Er is een klein nadeel met al dat mooie weer. Matthijs en ik lagen in een park vlak bij huis. Ik had mijn bril zorgvuldig opzij gelegd en genoot even van de zon. Die hond daar in de verte had ik wel gezien maar die was ver weg. Nou niet dus.
Het “monster”, een putbull achtig formaat, kwam met een noodgang op ons afrennen. Ik schrok zo ie zo al, maar nadat zijn baasje schreeuwde -“beweeg niet dan doet ie niets”- werd ik wel echt bang. Het “monster” wachtte even en leek zijn baasjes roep te horen dat hij terug moest komen. Helaas het was slechts een lichte happering in zijn enthausiaste reactie. Met een noodgang sprong hij op ons, over ons, naast ons. Door het dolle heen werden we overal gelikt en overgelopen. Uit noodweer hield ik mijn handen voor mijn gezicht en hield me zo stil mogelijk in de hoop dat dit zou helpen het beest rustig te houden. Het hield maar niet op gelukkig was hij ook vrolijk gestemd (mischien ook wel door het mooie weer).
Al drie keer was hij op mijn rug over matthijs heen geduikeld om vervolgens weer enthousiast aan mijn armen te likken. “Zeg haald die hond hier eens weg”, schreeuwde matthijs. Dit deed de bazin opstaan in de verte en de hond rende weer even enthausiast naar zijn baasje. Zooooooooooooo goor, we waren helemaal onder gelikt.
Ik draai me en pak mijn bril, of dat wat er van over is. Helemaal kompleet verbogen, naar binnen en gedraaid. Ik was helemaal perplext. Matthijs is met bril naar de vrouw toegelopen (mijn ridder:)
“Nee dat deed hij anders nooit hoor”, zei ze. “Hij is zo lief”...tja dat zal vast wel. Houd zo’n hond dan ook aan de lijn. Ik moet er niet aan denken als het kind van mijn vriendin dit had moeten meemaken (lees blog). Lekkere opvoeding heeft ze dat beest gegeven. In elk geval er was niets meer met de bril te beginnen althans niet door ons. We wisselde gegevens uit en ze was gelukkig verzekerd. We zijn direct opweg gegaan naar de opricien in Rijswijk. In mijn gedachte zag ik mijn bril al doormidden breken bij de ligste poging om alles weer recht te krijgen. Gelukig viel het erg mee. In 5 minuten had de meneer mijn bril weer enigsinds in model. (helemaal recht wordt ie niet meer) Door de schrik van een mogelijk kapotte bril herrinnerde ik me opeens dat mijn reserve bril wel erg oud was. En wat als er op vakantie... nou ja je raad het al we zijn even een rondje bij de brillenwinkels gaan maken. Natuurlijk kwam ik echt de! perfecte bril tegen, en voor niet veel kon er ook een CK zonnebril op sterkte bij gemaakt worden. Oke oke alles bij elkaar was het wel weer veel maar dan heb je ook wat. Ze gaan proberen om de brillen nog voor onze vakantie klaar te maken.
Helaas waren mijn ogen wel weer een heel stuk achteruit gegaan. Vandaar dat af en toe alles door elkaar heen liep in de verte. Het was toch niet de hitte :)

Aan het eind van het verhaal wordt het dus nog zo dat ik eigelijk de hond moet bedanken voor zijn enthousiaste reactie anders had ik geen nieuwe brillen gehad...
Groeten jose

Highlights in English:
It is beautiful weather in the Netherlands at the moment. We both are enjoying our free time in the sun.
Unfortunately at a day in the park a dog ran over it while licking our hands and faces. I am not a big fan of dogs but this was pretty frightening. Matthijs talked to the owner of the dog and we exchanged data. (She was insured). Matthijs and I drove up to the store for glasses. Luckily they where able to fix everything. I decided to look for a new one at the same time. I found the perfect glasses and he also recommended gorgeous CK sunglasses. I brought them both! They are going to tray to get them ready before our holiday. Now I can thank the dog after all.
greetings jose

No comments: