Friday, September 21, 2012

Japanse nieuwe

Ik stap de garage binnen. Daar staat ie al. Trots glimmend lijkt hij naar me terug te lachen. We handelen snel het papierwerk af en ik mag naar ‘m toe. Wow,… helemaal van mij hmmm ons bedoel ik natuurlijk J.

Eerst rij ik de eerste twee kilometer naar huis. Uiterst voorzichtig natuurlijk. Het is druk en ik zie overal potentiele autobeschadigers, he niet te snel langs me rijden en heb je wel gezien of er genoeg afstand is? Het gaat goed, natuurlijk gaat het goed, maar ken je dat gevoel van voorzichtigheid vermengd met een gevoel van trots waarmee je zo zuinig om wilt gaan. 
Als ik eenmaal voor de deur geparkeerd sta begint de ontdekkingstocht. Nieuwe knopjes, een in hoogte verstelbare stoel (das nieuw) nog geen favoriete zenders op de radio. Als eerste gaat mijn favoriete cd in de speler. Ik heb speciaal voor de gelegenheid een pak auto drop gekocht, een beetje om het te vieren, inwijden zal ik maar zeggen. Alles ruikt zo nieuw, het dashboard glimmend in de zon. Wow daar is ie dan mijn tweede nieuwe auto…
Ik stap uit en loop een rondje rondom. Er zitten mistlampen voor, ook nieuw en metalen velgen en een trekhaak! Voor de toekomstige fietsendrager, dat wilde ik al zo lang.
Ik probeer de sloten uit, kijk onder de kap. Open de achterbak. Een in delen neer te klappen achterbank, dat komt vast een keer handig uit. Ik leg mijn vaste spulletjes neer motorolie, de ruitenwisselvloeistof, gevarendriehoek. Alles is eigenlijk zo vertrouwd maar net even anders, net even frisser en fruitiger.
Ik maak een ritje met mijn nieuwe trots. Er staat pas 12 kilometer op de teller. Draai de sleutel om en we zijn onderweg. Soepel rijd ik door de bochten, in zijn vrij rolt ie alleen maar door. Heerlijk. Een verbruik van 1 op 22 zegt de fabrikant, maar dat is wel lastig zo’n goeie ‘nieuwe rijder’ ben ik nu ook weer niet. Maar op dit moment wel. Niet te veel toeren maken, das vast niet goed. Ik ga zuinig op je zijn, en we gaan samen een hoop plezier maken. Heerlijk een nieuwe auto.
José

3 comments:

Unknown said...

Krijg gewoon zin om een blog over mijn auto avontuur van vandaag te gaan schrijven. Hmm ga ik doen, je leest het wel ;-)

Unknown said...

Krijg gewoon zin om een blog over mijn autoavontuur vandaag te schrijven, ik hou je op de hoogte ;-)

Groeten,
Marien

Unknown said...

Gefeliciteerd met je nieuwe auto, krijg gewoon zin om ook een blog te schrijven over mijn avonturen vandaag (zie facebook) Groeten,
Marein