Saturday, July 23, 2011

laatste feestje

Gisteren dan het laatste feestje dat ik organiseer rond om het afstuderen. Eigenlijk was het afstuderen meer een goede smoes om al mijn vriendinnen die ik over de jaren heen heb leren kennen, samen op een plek te krijgen met lekker eten en veel gezelligheid. En gezellig was het!

Met een hele club meiden bij elkaar die elkaar nog niet allemaal kennen, dan is er al snel een hoop te vertellen. Over vroeger, over nu, over wensen en over de toekomst. Ik vond het gewoon jammer dat de laatste wegging. En ik geniet al de hele ochtend na van de leuke verhalen en herinneringen die we met elkaar bespraken. En echt! die afwas voor 9 man viel reuze mee J

Vooraf had ik eerst weer eens de keuken onder handen genomen. Tijdens de studie heb ik weinig tijd besteed aan schoonmaken, afgezien van het hoog nodige. De kozijnen, ramen, keukenkastjes alles kreeg een sopbeurt. Het leuke is als je zo lang er niets aan hebt gedaan is dat je echt eer van je werk hebt. De dag er op was het tijd om te starten met de voorbereiding voor het eten. Er zouden tussen de 8 of 10 personen komen en ik moest die dag zelf nog werken. Het moest dus vooral makkelijk en voor te bereiden zijn. De afgelopen tijd ben ik vooral geïnteresseerd in de Marokkaanse keuken. Beetje pittig veel komijn en bovenal gezond! Mijn keuze werd:
  • Wortelsalade met koriander en sesam
  • Couse Couse salade met feta
  • Pittige gamba’s
  • Lamsgehaktballetjes in tomatensaus
  • Krieltjes met salsa verde
  • Groene salade met geitenkaas en frambozen
  • gemarineerde zwarte olijven met citroen
  • Humus
  • Yoghurt kruiden dip
  • kruidenboter
  • Turks brood (natuurlijk)
  • En voor toe gemarineerde meloen met rozenwater en citroen, en samen met mascopone limoen room.
Ik had alles de dag er voor zo voorbereid dat ik alleen de gerechten nog moest samenstellen. Binnen een uur was ik klaar en begon iedereen langzaam binnen te stromen. Ik ben natuurlijk weer veel te veel verwent door iedereen. Maar het meest bijzondere blijft wel, het gewoon gezellig samen zijn met de kanjers die ik over de jaren heb leren kennen. Waar ik zo veel steun aan heb gehad in moeilijke tijden en die het niet erg vonden dat ik stukken minder contact met ze had toen ik zo druk was met school… Echt hartverwarmend als ik er alleen al aan denk! Ik weet niet hoe het met jullie zit maar van mij mogen we het vaker doen,… wie weet er nog een goede rede om een feestje te vieren???

Jose


1 comment:

Liliane said...

Zekerr lieve José! Zeker voor herhaling vatbaar! PS jij bent hartverwarmend! Liefs Liliane