Wednesday, June 18, 2008

Eliasdreef mijn nieuwe leerlingplek

In September 2007 heb ik mijn school voor een jaar opgeschort om samen met matthijs een jaar naar het buiteland te kunnen gaan. Het werd dus tijd om in februari daarvoor weer voorbereidingen te treffen. Ik heb contact opgenomen met Steinetz en mijn nieuwe situatie uitgelegd. Ik wilde zo snel mogelijk weer gaan werken en zeker terug keren op school. Ik ben toen begin april begonnen met werken als oproepkracht bij de Schakel, mijn oude leerlingplek.
Als volgende was het natuurlijk zaak om alles voor school in oorde te maken. Ik kreeg te horen dat mijn nieuwe schooldag op maandag bleek te zijn. Dat was een regelrechte ramp. Op de schakel is er namelijk op maandag alijd een vergadering die uiteraard verplicht is om bij te wonen. Ik ben meteen met het lokatiehoofd gaan praten maar er bleek niets aan te doen, ook op school niet. Je weet natuurlijk van te voren als je een jaar stopt dat het er in kan zitten dat je niet terug kan keren, maar in mijn situatie kwam het toch onverwacht. Ik moet wel eerlijk zeggen dat dat wel een moeilijke periode was hoor. Er was opeens zo veel weg van mijn oude vertrouwde leven.

Ik had terugkeer garantie dus in samenspraak met de personeelsafdeling hadden ze een nieuwe leerlingplek voor me gevonden, dit is lokatie Eliasdreef in Poeldijk.
“In ‘locatie Eliasdreef’ wonen 12 volwassen cliënten met een lichamelijke of meervoudige handicap of niet -aangeboren hersenletsel (NAH). De cliënten wonen allen in een eigen appartement, soms op een zekere afstand van het Trefpunt.
De benodigde ondersteuning aan alle cliënten wordt geleverd vanuit het Trefpunt aan de Eliasdreef, een appartement dat speciaal voor dit doel is ingericht.” [steinmetz.nl]
Ik ben anderhalve week geleden op gesprek geweest en het klikte erg goed. Het is een leuke vestiging. Het zal even wennen zijn omdat er geen bewoners op de vestiging wonen en het natuurlijk om volwassen gaat en niet om kinderen. Ik vind het heel leuk om met volwassen te gaan werken omdat dat bij de begeleiding de nadruk ligt op het samen onderzoeken hoe zelfstandig de cliënt kan wonen. In een kinderhuis is dit toch anders. Ik denk er dan ook heel veel te kunnen leren.
Morgen ga ik de bewoners ontmoeten en kennis maken en per 18 augustus zal ik beginnen om ingewerkt te worden zodat ik per september weer moeiteloos instroom in het tweede jaar.

groeten jose

English:
I am not able to return to my old trainee job because the day I have to go to school is at the same day as the staff meeting. Therefore the personnel department at Steinmetz found a new institution for me to do my traineeship. It is called Eliasdeef in Poeldijk (NL) I will be working with 12 adults how live independently nearby the residence. I am really looking forward to it to start on the 18 of August.

1 comment:

Anonymous said...

Hey José!

Een kleine domper maar wel ontzettend goed dat je mogelijkheden krijgt bij een andere instelling van de organisatie!

Hoe staat het leven er verder voor? Nog hard bezig met je project? Zin in school weer?

Ik heb mijn stage afgerond vorige week met een 9. Ik zit een week thuis en ik heb al 4 ideeën die ik wil uitvoeren maar ik moet keuzes gaan maken... Echt ik ben te creatief met dit soort dingen...
Binnenkort afspreken gezellie?

Groetjes Mark van Lokven