Friday, June 13, 2008

De tandarts - the dentist

Tussen de vele dagen werken van de afgelopen week had ik een dag vrij, dat was maandag. Precies op die dag had ik een afspraak met de tandarts. Eerder was ik op controle gekomen en bleek ik 4 gaatjes te hebben. Nee dat komt niet door slecht poetsen het kon echt zo ineens onstaan, want ik poets altijd trouw 3 keer per dag.
Maar goed maandag lag ik in de stoel. Ik grapte nog dat 4 best stoer was om in een keer te laten boren. Zegt de tandarts verrast 4? het zijn 6 vullingen hoor die je krijgt! Die smile op mijn gezicht was meteen verdwenen. Hij had en uur dus hij ging snel aan de slag. Hij vroeg nog even of ik geen verdoving wou. Ach nee joh die spuiten op zich doen ook al zeer genoeg. Nou....het deed goed zeer. Hij bleef gemeen in die zenuwen zitten boren en dat terwijl hij vast al lang door had dat het erg vervelend was, want ik lag volledig verkrampt in die stoel met een vervrongen gezicht en mijn vingers wit omdat ik er zo hard in kneep dat al het bloed er uit weg was.
Hij vulde de kiezen weer netjes een voor een, en precies na een uur stond ik plakkerig van het (angst) zweet op. Het was wel erg gevoelig en nog trouwens. Elke hap die ik neem aan de linkerkant doet een electriciteitsstoot lanks mijn ruggenwervel gaan. En dat te bedenken dat ik voordat ik er heen ging nergens last van had. Oke oke nog niet...
Ik ben voorloopig weer klaar en hoef pas over een half jaar weer terug te komen. Gelukkig maar
groeten jose

Englisch translation:
I have worked really hard last weeks and in between I had one day off. This was on Monday. On that day I had an appointment with the dentist. There where 4 teeth that needed to be filed. As is at down and told the dentist that it was pretty cool to have 4 teeth filled he looked surprised at me and said 4? You need 6! The smile on my face deciphered immediately. He had one hour to get the job done so he started right away.

I hurt pretty much. He was constantly busy teasing my nerves. I was completely cramped up and my fingers where with because I squeezed them so hard. But he continued and after exactly one hour he finished the job. It is still very sensitive. Each bite on the left side shoots a electric shock down my spine. And to think that I had no pain or what so ever before the procedure (until now). Well I survived and I am off the hook for the next half year….

No comments: