Friday, April 11, 2008

trip to memorie lane

We gaan de boel weer oppikken waar we gebleven waren. Altglasshutte in Freiburg moest onze eerste vakantie worden van dat jaar, maar zoals bekend liep dat anders als gepland. Nu gaan we dit weekend lekker naar een hotelletje om het nog eens over te doen. We gaan naar het bruisende en altijd gezellige lochem... Daar hebben we een hotelletje geboekt met uitzicht over de weilanden in de buurt van bos en kastelen. Zaterdag ochtend vertrekken we met de huurauto om eerst lekker te wandelen, dan dinereren en mischien gaan we lochem city nog onveilig maken. Het zal niet te laat worden maar dat mag de pret niet drukken. Nog een voordeel is dat ik rijd en dus bob moet zijn. Matthijs mag ook niet drinken dus kunnen we heerlijk samen genieten van een colatje aan de bar. Maar eigelijk verheug ik me al het meeste op lekker langzaam wakker worden en dan aan te schuiven bij een heerlijk achterhoeks ontbijtbuffet. De auto huren we trouwens niet alleen om naar Lochem te rijden maar ook omdat ik vanavond een reunie heb van mijn basisschool in amsterdam. De school bestaat 25 jaar en alle klassen tot dan toe zijn uitgenodigd. Van mijn eindjaar (1991) staat al een hele lijstje mensen die komen waaraan ik leuke herrinneringen heb. www.knotwilg.nl
Nee ik ga ook zeker niet mee doen aan het cliche over een reunie. En pesten heeft nooit iemand gedaan in onze oude klas (zo ver ik weet), dus geen vervelende/ongemakkelijke situaties. We hadden gewoon een leuk groepje waarmee we veel speelde. Dat was toen nog met verkleedkleren en waren we allemaal princessen, prins.
In de eind klas deed het spelletje klap of zoen zijn introductie. De jongens moesten de meisjes pakken en als dat zo was hadden de dames een keuze in een klap of zoen. Ik was in het begin erg trots dat ik zo hard kon rennen en altijd uit handen van de jongens kon blijven, pas later begreep ik de clou. Spannende tijden waren dat, allemaal nog heel onschuldig. En maar hopen dat je gepakt werd door die ene leuke jongen. Ik zou niet meer weten wie, verkering en zo ging toen nog op briefjes over en weer.
Dat waren nog eens tijden, maar al snel verlies je elkaar uit het oog. Je gaat naar een andere school, je krijgt nieuwe vrienden en je leven gaat verder. Maar ik ben toch wel erg benieuwd wat er van die prinsen en prinsessen geworden is.

groeten jose

English highlights:

  • Matthijs and I are visiting a hotel in Lochem (nl) this weekend.
  • Tonight I will go to the reunion of my old school in Amsterdam.

No comments: