Monday, December 10, 2007

Going on holiday at Christmas




Matthijs and I wanted to do something nice during Christmas holiday period. We are not going back to Holland so we decided we would like to go to the highest mountain in Sud-Baden, The Feldberg. We picked out a lovely hotel in the town Altglasshutte with traditional flower balconies and some wooden structure. The hotel also happens to have a fireplace, sauna, swimming pool, ski lift in front of the door, and a good restaurant where they serve a four course menu every night. As you can imagine we are really looking forward to the holidays!
We will arrive at the hotel on Sunday the 23rd of December and leave on the 27th of December. We are hoping for a lot of snow. Check out: Altglashutte webcam.
Luckily there is plenty to do also without snow.


It is also nice that I was able to go to school here in Freiburg. At the beginning it was pretty difficult since I am al alone in the class but as weeks went bye I got to know some great people. On of them is Renate. We went for a walk this weekend. I went to here place in Emmendingen (10 minutes away by train from Freiburg) We packed our bags with some food and drinks and we walked for over 3 and a half hours in a beautiful mountain landscape and woods. Off course I was a bit nervous how it would go since we talk at school but we didn’t spend a lot of time together. Everything went really well. I missed half of the landscape since we where talking so much ;) Today I saw here again at school and we decided to have dinner with three other girls from school. They will come to my place next week and I will make dinner. Matthijs is not there because he has to go to a conference so us girls can talk endless…
I also have a meeting tomorrow with a professor from the School. He is willing to help me with my project and find suitable institutions for my interview. Really great! So I am still doing greats here in Freiburg
jose
Nederlands

Matthijs en ik wilde wat leuks doen met de kerst vakantie. We wilde niet terug naar Nederland dus besloten we naar de hoogste berg van Zuid Baden te gaan, de Feldberg.
Ik vond een leuk traditioneel hotel in het dorp Altglasshutte. Het hotel heeft van die houten balkonnen met geraniums. Het bleek vervolgens ook nog een openhaart, sauna zewmbad, skilift voor de deur en een heel goed restaurant te bezitten waar elke dag een 4 gangen menu geserveerd wordt. Zoals je wel begrijpt hebben we ERG veel zin in de kerst dit jaar! We arriveren op zondag 23 december en blijven tot donderdag 27 december. We hopen natuurlijk op bergen sneeuw Check out: Altglashutte webcam. maar zo niet dan is er nog genoeg te genieten in de omgeving.

Het is zo leuk dat ik naar school kan hier in Freiburg. In het begin was het wel lastig, de taal en alleen in het lokaal zitten waar je niemand kent. Maar nu enige weken voorbij zijn heb ik hele leuke mensen leren kennen. Een daar van is renate. We hebben samen een wandeling gemaakt van het weekend in haar woonplaats Emmendingen (hier 10 minuten vandaan met de trein). We hebben totaal 3 en een half uur gelopen in een prachtige bergachtige omgeving. Het was echt heel gezellig en ik heb eigelijk maar deels van het landschap meegekregen omdat we zo veel aan het kletsen waren. Vooraf had ik me hierom nog zorgen gemaakt of dat wel goed zou gaan. Gelukkig geen problemen op dat vlak. Vandaag zagen we elkaar weer op school, en samen met nog 3 ander meiden gaan we nu volgende week bij mij eten. Matthijs is dan op conferentie dus dan kunnen we kletsen tot we er bij neer vallen ;)
Ook heb ik morgen een gesprek met een profesor van de school. Hij gaat me helpen bij mijn project en het zoeken naar lokaties in Freiburg. Echt super! Alles loopt hier op rolletjes!!!

No comments: