Friday, September 12, 2008

Huiswerk en logeer poes

De eerste bergen huiswerk zijn weer uitgedeelt. PWG, Methode, pedagogiek en orthopedagogiek zijn de vakken die ik dit eerste blok worden gegeven. Ik maak een verslag over de instellings methodiek, vul de leerstijlen test in en lees 3 boeken elk 4 hoofdstukken en dit alles voor volgende week maandag, 15 september. Je zou bijna zeggen te! veel maar ja wie mij kent weet dat ik al weer extra ideen heb om aan toe te voegen. Ik geloof dat ik me maar eerst een beetje ga inhouden. Heb ik meteen een idee voor een nieuwe competentie (daar werken wij mee op school). In elk geval was de eerste “echte” schooldag een succes. En zelfs het eerste koffie chill moment aan het einde van de dag werd meteen een feit. Das altijd een mooie afsluting van zo’n dag dat je vol wordt gepropt met informatie. Die gaan we er in houden!

Daarnaast ben ik nog altijd lekker aan het werk op de eliasdreef. Het spreekt mij daar heel erg aan dat clienten zelfstandig wonen. Zij! bepalen waar ze hulp nodig hebben en hoe ze dit willen. Het is natuurlijk wel even wennen omdat je het soms zelf anders zou doen, ik kan hoogstens advies geven. Ik haal er tot nu toe veel voldoening uit om, dat wat clienten wensen binnen de gestelde tijd ook te realiseren. Nu zijn het nog kleine dingen als eten koken, post halen enz. Maar juist bij die kleine dagelijkse dingen is het zo belangrijk dat clienten zelf bepalen hoe ze het willen. Wil je hier een goede indruk van krijgen moetje eens kijken naar de documantaire van de NCRV ijburg angels, te zien via uitzending gemist NCRV document link: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=7792291&md5=5093ae6cf172fc6ce5ab385e85d79163


In het rijswijkse gaat alles zijn gangetje. Vanaf vandaag komt een poes te logeren voor 10 dagen van collega’s van matthijs. We hebben het huis zo goed als het kon “kat proof” gemaakt. Ik hoop dat zij (ivanka) snel zal wennen en niet de meubels als kattenpaal gaat zien, haha. Ach ja dan hebben we een goede rede om een nieuw bankstel uit te zoeken. Matthijs mag de eerste “bemoederende” handelingen verrichten. Ik ben stiekem wel benieuwd of hij mischien niet ook een poes zou willen. Al ben ik er zelf ook nog niet uit hoor. Daarom is het mooi dat de logeer poes komt. Jullie horen later hoe het is verlopen.

Groeten jose

1 comment:

kitty said...

Hoi Jose

Leuk die logeerpoes en heeft ze inmiddels de bank al vernield? Ik zal voor je duimen.

Fijn dat je het naar je zin hebt op school en op je nieuwe werk. Ennuh rustig aan doen he.

groetjes Kitty