Monday, February 25, 2013

Huishoudbeurs hoop


Ik lees net het bericht op nu.nl dat de huishoudbeurs minder bezoekers heeft getrokken. Zo’n berichtje zet me dan aan het denken…

Ik was laatst op weg naar een vriendin toen ik langs de Rai in Amsterdam reed waar de huishoudbeurs werd gehouden. En je weet langs Amsterdam rijden is altijd risico op files, dus ook zo deze keer. Maar wat schetste mijn verbazing. Het was een file voor de huishoudbeurs. De 4 rijstroken die daar zijn waren allemaal aangepast naar de 50 km snelheid. En met deze snelheid kun je je buurman/vrouw automobilist aan een analyse onderwerpen. Het betrof veel kleine autootjes, merk Suzuki of Opel. Veelal gevuld met twee of meer vrouwen die hevig pratend en gebarend naast elkaar zaten. Eerst denk je nog: ‘dat zie je niet vaak’, maar als je dan even later bij de afslag rai voorbij komt, snap je het. Het zijn de huishoud dames.

Ik geef toe ik was ook een huishoud dame.
Wat is er nou heerlijker dan in een grote, nee… super grote ruimte te zijn met de nieuwste snufjes, make-upjes, schoonmaak truckjes en lekkerste hapjes alles om gratis uit te proberen. Daar gaat een vrouwenhart sneller van kloppen, toch?
Maar tja je bent dus niet de enige in die grote ruimte. Misschien zijn net als mij wel meer vrouwen dit jaar uiteindelijk gestopt zijn met komen omdat het wel erg druk is, en sommige dames wel heel actief vooraan proberen te komen. Je kent vast wel de verhalen van kinderwagens die worden ingezet, dodelijke blikken als er dan uiteindelijk een hapje klaargemaakt is na een half uur wachten met 4 vrouwen tegen je aan gedrukt in een rij.  
Nee, dat is geen pretje.
Maar er is hoop aan de horizon, zo bleek dus vandaag. Er zijn dus minder bezoekers gekomen!! Zal het dan volgend jaar wel het proberen waard zijn?
Groeten José

No comments: