Friday, February 13, 2009

Een nieuwe huisgenoot gezocht / looking for a new roommate

Made by me, jose

Eigenlijk begon het allemaal al toen matthijs in Duitsland ziek werd. Ik kwam steeds alleen thuis in een leeg huis en vond dat maar niets. Ik zag het wel zitten om een huisdier te nemen. Honden daar heb ik niets mee en kan bovendien niet. Een goudvis is te saai net als een hamster of konijn. Nee het zou een poes worden.
Omdat dit nogal een grote beslissing is voor ons hebben we eerst een te logeren gehad. Ivanka - de logeer poes, is inmiddels al twee keer geweest. Zeker na de laatste keer was het moeilijk afscheid nemen. Het was opeens zo stil in huis.

Het is wel vreselijk leuk maar hoe gaat dat als we naar Amerika gaan, hoe gaat dat als we werken overdag?, wie wil er eventueel op de poes passen?, en wat voor een wordt het? Op deze vragen hebben we eerst antwoord gevonden. Tenminste het wordt een poes uit het asiel. Een mannetje of vrouwtje maakt niet uit, de kleur ook niet, wel wordt het een kort harige en een die nog niet bejaard is. Familie wil trouwens maar al te graag oppassen als we naar Amerika gaan.

Matthijs was gisteren jarig, 33 geworden trouwens. Voor zijn verjaardag heb ik een hint cadeau gedaan. Een speelmuis met een briefje er bij; “ik zoek een speelkameraadje”. Het is dus eindelijk zo ver. Zaterdag 14 februari gaan we naar het asiel bij ons in de buurt (zie hier hun website). We gaan kijken of er een tussen zit die ons beide aanspreekt. Op de website van het asiel staan al namen en foto’s van poesen en katten die op dit moment aanwezig zijn Stinkie, Edgar maar ook Toos leek ons leuk. Er zijn er dus al heel wat die van mij direct mogen komen. Dus ik denk dat het wel gaat lukken om een nieuwe huisgenoot te vinden. Het blijft wel bij één extra huisgenoot hoor!
Groeten José
Highlights in Englisch:
We are looking for a new roommate. Already since Germany I am thinking about taking a cat at home. Yesterday at matthijs his 33th birthday, I gave him a present to hint him about the upcoming event. We are going to the “asiel” (place where pets are kept when they are found on the street) in Rijswijk. On their webpage we have looked at some pictures of cats that are there at the moment Stinkie, Edgar and Toos seemed perfect to us. So tomorrow on the 14th we are going to have a new roommate.
Greetings josé

No comments: